از دست دادن بازار روسیه به معنای رانده شدن اروپا از بهشت است

© Sputnik / Kirill Kallinikovعرضه میوه ایران در بزرگترین فروشگاه زنجیره ای روسیه
عرضه میوه ایران در بزرگترین فروشگاه زنجیره ای روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بازار روسیه برای کشورهای اروپایی در حکم بهشت بود زیرا این بازار محصولات زیادی را خریداری می کرد. با این حال آن زمان ها گذشت و ما از بهشت رانده شدیم.

به گزارش اسپوتنیک، دیتمارا فیلنیر تحلیلگر غربی و مشاور سابق اقتصادی سفارت اتریش در روسیه معقتد است که روسیه توانسته بر پیامدهای منفی تحریم های اقتصادی غلبه کند اما فروشندگان مواد غذایی در اروپا همچنان متحمل شکست های پیاپی می شوند.

به گفته این روزنامه نگار، بازار روسیه برای کشورهای اروپایی در حکم بهشت بود زیرا این بازار محصولات زیادی را خریداری می کرد. با این حال آن زمان ها گذشت و ما از بهشت رانده شدیم.

وی معتقد است که تحریم ها ذهن مردم روسیه را تغییر داده اند و آنها نسبت به مسایل نگاه انتقادآمیز پیدا کرده اند. به همین خاطر شرکت های خارجی به این راحتی نمی توانند به بازار روسیه برگردند. مانع دیگر برای بازگشت شرکت های اروپایی جایگزین کردن آن ها توسط مقامات و مسئولین کشور با سایر بازارها است.

این تحلیلگر در پایان مقاله خود ابراز امیدواری کرده است که ارتباطات به شکل سابق برگردند. وی می نویسد: «مشکلات و مسایل را پشت سر گذاشتیم و سال 2017 اقتصاد روسیه باید با رشد 1،5% شکوفا شود، حتی میزان تورم هم در این کشور به حداقل رسیده است. ما شاهد روندهای مثبت در اقتصاد هستیم و روباط با کشورهای غربی هم عادی می شوند که همین مساله چشم انداز خوبی را در پیش روی همکاری های روسیه با اروپا باز می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала