هایپرلوپ صنعت حمل و نقل را دگرگون خواهد کرد(ویدئو)

© AP Photo / John Locherهایپرلوپ صنعت حمل و نقل را دگرگون خواهد کرد(ویدئو)
هایپرلوپ صنعت حمل و نقل را دگرگون خواهد کرد(ویدئو) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پروژه هایپرلوپ یکی از پروژه هایی است که در صورت موفقیت صنعت حمل و نقل را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، هایپرلوپ(اَبَرچنبر) نوع جدیدی از حمل و نقل سریع است که توسط "ایلان ماسک" بنیانگذار شرکت‌هایی همچون "تسلا موتورز"، "پی‌پل"، و "اسپیس‌اکس" مطرح شده است. گفته می شود که "ماسک" مجبور بود میان شهرهای "سان فرانسیسکو" و "لس آنجلس" آمریکا جابجا شود چرا که می بایست کارهایش را در دو شرکت "تسلا" و "اسپیس اکس" پیگیری می کرد. به همین دلیل به دنبال راه آسان تری برای حمل و نقل میان دو شهر می گشت تا اینکه هایپرلوپ را اختراع کرد.
در خبرهای مربوط به این اختراع آمده است که در این نوع حمل و نقل کپسول‌هایی در داخل لوله‌هایی که در آن شرایط خلأ حکمفرماست تااصطکاکی در کار نباشد قرار می‌گیرند که سرعتی بالغ بر 1220 کیلومتر بر ساعت دارد. با این سرعت می‌شود ظرف تنها 35 دقیقه از "لس‌آنجلس" به "سان فرانسیسکو" رفت که در حالت عادی با خودرو 8 ساعت به طول می انجامد. هایپر لوپ با استفاده از فشارهوایی که از عقب وسیله وارد و از خروجی‌های پائین آن به بیرون رانده می‌شود حرکت می‌کند.
گفته شده است که این پروژه در "آمریکا"، "اسکاندیناوی" و "امارات" پیاده سازی خواهد شد.
پیش بینی می شود که خطوط هایپرلوپ میان "دبی" و شهرهای مختلف "امارات" و کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله "ریاض" پایتخت عربستان سعودی تا سال 2020 راه اندازی شود.
در صورت عملی شدن این طرح، انقلابی در حمل و نقل انسان و کالا در امارات و کشورهای جنوب خلیج فارس روی خواهد داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала