کلکسیونی از مشاغل جدید در ایران(ویدئو)

© REUTERS / Amit Daveکلکسیونی از مشاغل جدید در ایران(ویدئو)
کلکسیونی از مشاغل جدید در ایران(ویدئو) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اشتغال از جمله مسائلی است که همیشه در طول سالیان دراز، ذهن انسان ها، دولت ها و ملت ها را به خود مشغول داشته است.هر چند شغل و حرفه به ظاهر مربوط به بعد اقتصادی - معیشتی انسان ها می باشد، اما با بعد فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آنان نیز ارتباطی تنگاتنگ دارد.

به گزارش اسپوتنیک، فارغ از مشاغل تعریف شده در هر کشوری بعضی از مشاغل جدید نیز طبق نیازها و اقتضای هر کشوری ایجاد می شود. در کشور ایران نیز علاوه بر مشاغل اصلی که بصورت بین المللی تعریف شده است مشاغل دیگری که گه گاه نام آنها را مشاغل کاذب نیز می نامند دیده شده است. با روند رو به رشد کلان شهر ها، نیازهای جامعه نیز افزایش می بابد. نیازهایی که تنها با مرور زمان خود را نشان می دهند.
اسپوتنیک به بررسی چند شغل جدید در ایران که در شبکه های اجتماعی صروصدای زیادی ایجاد کرده اند می پردازد:
یکی از این مشاغل "داد زن" می باشد. این شغل مربوط به شخصی می شود که در بیرون از مغازه یا رستوران می ایستد و با صدای بلند به تبلیغ اجناس درون مغازه و یا غذاهای داخل رستوران می پردازد.
شغل دیگر موجود در ایران "خط نگهدار تاکسی" می باشد. با توجه به اینکه همه ماشین هایی که اقدام به جابجایی مسافر می کنند جزو ماشین های ثبت شده در تاکسی رانی نیستند بنابراین نیاز به شخصی که نام مسیر تاکسی را بلند بگوید احساس می شود. این شخص وظیفه دارد تا به داد زدن مسیر تاکسی مسافران را بسمت تاکسی های قانونی شرکت تاکسی رانی هدایت کند و اجازه ندهد ماشین های شخصی اقدام به حمل و نقل مسافران کنند.
شغل موجود دیگر "سگ گردان" است. فرد سگ گردان به نگهداری از سگ هایی می پردازد که صاحبان آنها می خواهند به مسافرت بروند و یا چند روزی نمی توانند از سگ خود مراقبت کنند.
قلیان موتوری یا "قلیان سیار" عنوان شغل دیگری است. این شخص سوار بر موتور به همراه قلیان همیشه آماده اش وظیفه رساندن قلیان به مشتریان خود در اسرع وقت را دارد. این اشخاص مدعی هستند که زغال قلیان در حال حرکت بر روی موتور بهتر گداخته شده و همیشه تازه است بنابراین قلیان در این شرایط از حالت عادی کیفیت بهتری دارد.
گاهی نام نهادن صحیح بر بعضی از شغل های جدید و گاهی عجیب نیز کاری سخت تلقی می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала