گفتگوی نویسنده توییت مکزیکی درخواست کمک از پوتین با اسپوتنیک

© REUTERS / Edgard GarridoВ Мексике манифестанты построили "стену" из коробок рядом с посольством США
В Мексике манифестанты построили стену из коробок рядом с посольством США - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری اسپوتنیک با مولف مکزیکی توییت درخواست کمک از پوتین برای رسیدگی به فساد اداری در این کشور گفتگویی داشته است.

این شخص مکزیکی با نام مستعار فرِپپو سوویِتیکو خود را معرفی کرده و ضمن انتشار یادداشتی در سایت Change.org از رییس جمهور ولادیمیر پوتین درخواست کرده که برای حل و فصل مشکلات داخلی این کشور کمک کند.

روزنامه نگار مکزیکی برای حفظ امنیت نام واقعی اش را آشکار نکرد. به گفته فرِپپو، رهبر روسیه قادر است همه چیز را در کشور امریکای لاتین تغییر دهد. وی می گوید: «من از پوتین این درخواست را کردم، چون می دانم که او حامی نظم نوین جهانی است که امریکا و دیگر دول نیز می خواهند به اجرا درآورند. بعد از حضور روسیه در سوریه، برای همه روشن شد که فقط روسیه می تواند جلوی دولت مکزیک که زیر فشارهای امریکا قرار دارد، بایستد».

به اعتقاد این شخص، دخالت رییس جمهور روسیه به این دلیل لازم است که سازمان های بین المللی می دانند چه اتفاقاتی در مکزیک رخ می دهد، اما هیچ اقدامی نمی کنند.

فرپپو سوییتیکو پیشنهاد می کند که رهبر روسیه برای تغییر اوضاع درکشورش کمک کند یعنی، به این معنا که از امریکا دوری کند. او از دولت مکزیک انتقاد کرده و می گوید که نخبگان کشورش بسیار وابسته هستند. روزنامه نگار مکزیکی همچنین خاطر نشان کرد که اوضاع به خاطر بحران حاصل از رشد قیمت بنزین شدت گرفته است.

فرپپو در ادامه می گوید: «این اواخر مشکلات زیادی با امریکا بوجود آمده است. می توان بین روسیه و مکزیک ارتباط برقرار است. تمام امریکای لاتین از امریکا خسته شده است. تصمیماتی که در مکزیک اتخاذ می شوند همه در راستای حفظ منافع ایالات متحده امریکا هستند. ما باید سیاستمان را تغییر دهیم. اگر دولت چنین چیزی را نمی خواهد، مردم می خواهند».

به گفته این روزنامه نگار مکزیکی، بیشتر کشورهای امریکای لاتین از پوتین حمایت می کنند.

توییت وی در شبکه های اجتماعی طرفداران بسیاری پیدا کرده و 13 هزار و 390 نفر تا زمان بسته شدن سایت یعنی روز 15 ژانویه زیر آن را در سایت مذکور امضا کرده اند.

فرپپو می گوید: «من حدسم این بود که توییت توجه افراد زیادی را به خود جلب کند، زیرا افراد زیادی از دولت ولادیمیر پوتین حمایت می کنند».

فرپپو سوویتیکو توضیح داد که بستن توییت به خاطر این بوده که چنین اقداماتی را خیانت به وطن تلقی می کنند. با این حال روز 17 ژانویه دوباره آن را باز کرده است.

وی در ادامه می گوید: «گاهی اوقات نسبت به حکومت دچار ترس می شوم، زیرا این دست اقدامات با برخورد قانونی روبرو می شود. اما من تصمیم گرفتم توییت را دوباره باز کنم، چون نباید بترسم». این روزنامه نگار تمام اطلاعات شخصی اش را از اسناد منتشره پاک کرده است.

توییت مذکور نشان می دهد که اوضاع در مکزیک به بدترین وضع در تاریخ این کشور رسیده است و رهبر کنونی مکزیک انریکه پنیا نی یِتو برای کرسی ریاست جمهوری این کشور مناسب نیست.

روزنامه نگار مکزیکی به اسپوتنیک گفت که به نظر او آندرس مانوئل لوپز تنها نامزد مناسب برای کرسی ریاست جمهوری است و تنها او می تواند اوضاع مکزیک را درست کند، زیرا او خواهان کم کردن درآمد نمایندگان و استانداران و بالابردن دستمزد و حقوق مردم و همچنین کمک به دانشجویان برای برخورداری از تحصیلات و همچنین توسعه تجارت در مکزیک است.

به گفته روزنامه نگار مکزیکی، مردم پیوسته جذب افرادی می شوند که مسیر درستی را در حکومت طی نمی کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала