پرطرفدارترین غذاهای روسیه (ویدئو)

© Fotolia / Zia_shushaپلمنی روسی
پلمنی روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ذائقه مردم مختلف جهان مانند آداب و رسوم و فرهنگ شان با یکدیگر متفاوت است و هر کشوری غذاهای مخصوص خود را دارد که ممکن است از نظر مردم دیگر کشورها کمی عجیب و یا بسیار خوشمزه به نظر آید. در روسیه نیز غذاهای معروفی وجود دارد که می توان با سفر به روسیه علاوه بر دیدن بناهای توریستی از آنها لذت برد.

این بار به غذای معروف و محبوب پلمنی "Pelmeni" می پردازیم.
به گزارش اسپوتنیک، پلیمینی نوعی غذای روسی است که باخمیر نازک درست می شود و داخل آن را با گوشت، پیاز و ادویه پر می کنند. می توان آن را پس از طبخ، با کره، سس و یا خامه ترش(اسمیتانا) سرو نمود. می توان گفت که پلمنی در تمام نقاط روسیه و کشورهای شوروی سابق به یکی از محبوب ترین غذاها تبدیل شده است. در بسیاری از مراسم بویژه سال نو، مردم مناطق مختلف روسیه پلمنی خانگی درست می کنند. اغلب داخل پلمنی گوشت خرخ کرده و یا ماهی چرخ کرده قرار می دهند. طبخ آسان، مدت زمان نگهداری بالا، هزینه پایین مصرف، امکان طبخ با کمک اعضای خانواده و حتی کودکان، این غذا را به یکی از خوراکیهای محبوب این سرزمین تبدیل کرده است. این غذا پس از آماده شدن اولیه، در فریزر نگهداری می شود و برای هر بار مصرف تنها لازم است تا به اندازه مورد نیاز برداشته و به مدت 10 دقیقه در آب جوش قرار دهیم و یا در روغن سرخ کنیم.
معنی این غذا ریشه در زبان فین‌واوگری دارد و از 2 کلمه "پل" به معنی گوش و "نیان" به معنی نان دارد که به مرور زمان از "پلنیانی" به "پلمنی" تغییر کرده است. این غذا یک روش خیلی راحت برای ذخیره گوشت در یخبندان سیبری بوده و امروزه کار راه بیانداز دانشجو ها و مردهای مجرد است، چون در هر فروشگاهی و در بسته بندی ها یخ زده پیدا می شود. همه می توانند آن را بی دردسر آب پز یا سرخ کرده و میل کنند.
نوعی غذای دیگر با نام وارنیکی "Wareniki" وجود دارد که نباید با پلمنی اشتباه گرفته شود. نوع طبخ و مصرف آنها به یک شکل است ولی وارنیکی حاوی میوه، مربا، سبزیجات، قارچ و اغلب بدون گوشت است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала