گزارش و تحلیل

ائتلاف بین‌المللی در سوریه مبارزه با تروریسم را «بیاد آورد»

© NewsTeam/Timur Abdullaevالحاق بیش از ۱۲۰۰ بخش مسکونی به رژیم آتش بس در سوریه
الحاق بیش از ۱۲۰۰ بخش مسکونی به رژیم آتش بس در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیرو های ائتلاف بین‌المللی در سوریه عملیات علیه «دولت اسلامی» را انجام دادند

این امر جالب است که ضربات نیرو های ائتلاف حالا پس از آغاز اعمال مشترک جنگنده های روسیه و ترکیه در الباب وارد می شوند. پیشتر ترکیه بدون نتیجه چند دفعه حمایت هوایی از طرف ائتلاف را خواسار شده بود. می‌شود حدس زد که ائتلاف در‌واقع نه از تمایل به مبارزه با تروریسم پیروی می‌کند بلکه هدفش آزاد سازی آن سرزمین های سوریه است که در حال حاضر زیر نظر گروه های تروریستی متفاوت قرار دارند

کورای گوربوز کارشناس امور نظامی دانشگاه بیلکنت آنکارا و رئیس مرکز مسایل جنگ دیدگان و خانواده‌های افراد کشته شده در عملیات جنگی در مصاحبه با اسپوتنیک به این نکته اشاره کرد و گفت

آغاز عملیات هوایی مشترک روسیه و ترکیه در حلب - اسپوتنیک ایران
آغاز عملیات هوایی مشترک روسیه و ترکیه در حلب

«نیروی هوایی ترکیه همراه با جنگنده های روسیه در ناحیه شهر الباب سوریه عملیات موفقیت آمیزی علیه گروه تروریستی داعش انجام دادند. هدف عملیات نظامی روسیه و ترکیه پاکسازی سوریه از لوث داعشی ها و بازگرداندن نظم و آرامش در خاک آن کشور است. اگر در سوریه نظم باشد در ترکیه هم اوضاع بی خطر خواهد بود. زیرا شبه نظامیان داعش از سوریه وارد ترکیه شده و در خاک ما اعمال تروریستی انجام می دهند. از این رو اعمال مشترک با روسیه برای ما بسیار مهم است».

همچنین نیرو های ائنلاف به ریاست آمریکا علیه داعش عملیات نظامی هوایی انجام می دهند. کورای گوربوز یادآوری کرد که پیشتر ترکیه بار ها خواهش کرده بود که ائتلاف برایش حمایت های هوایی تأمین کند ولی غرب در دادن جواب دفع الوقت می‌کرد و حالا پس از آغاز عملیات روسیه — ترکیه تصمیم گرفت عملیات انجام دهد. به عقیده این کارشناس ترک، غرب در‌واقع هیچ عملیات نظامی علیه داعش انجام را نمی دهد. بیش از این آن‌ها در زمان خود داعشی ها را آموخته و مسلح کردند و الان سعی می‌کنند به جهانیان نشان دهند که آن‌ها نیز در حال مبارزه با داعش هستند. تحلیلگر کورای گوربوز در پایان اظهار کرد:

«توافق های روسیه، ایران و ترکیه حاصله در مورد سوریه و اعمال مشترکشان برای منطقه اهمیت زیادی دارد چون راهی است بسو رفع تمام‌عیار اختلافات در سوریه و در حکم تحکیم مرز های ترکیه است. من از مذاکرات پیش رو در آستانه اتظارات زیادی دارم. غرب از چشم انداز رفع بحران سوریه بدون شرکتش خوشش نمی‌آید. به نظرم این ضربات کذایی به آماج های داعش با هدف کاهش دادن اهمیت مساعی مشترک روسیه و ترکیه و عقیم گذاشتن مذاکرات عنقریب در آستانه وارد می شوند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала