گزارش و تحلیل

اشد مجازات

© AFP 2023 / Patrik Stollarzپلیس آلمان
پلیس آلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه پلیس آلمان مخالف صدور احکام سبک است.

 به گفته  هانس-یورگن کیرشتاین (Hans-Jürgen Kirstein)، رئیس اتحادیه  مأموران پلیس سرزمین بادن — وَرتِمبرگ آلمان، پلیس خواهان اشد مجازات برای جنایتکاران است.  جنایتکار  مدتی پس از آزادی  دوباره دست به جنایت دیگری می زند.  این امر مأموران پلیس را خشمگین می سازد.

 در اساطیر  یونانی قهرمانی هست به نام « سیزیف». این حکایت شخصی است  که با خدایان درگیر  شد و  شکست  خورد.  به عنوان مجازات، « سیزیف» مجبور شد هر روز سنگ بزرگی را  به  بالای کوه بکشاند.  شب هنگام این سنگ دوباره از سراشیبی به پایین کوه می غلتد و « سیزیف»  بیچاره مجبور می شود دوباره آن را به بالای کوه بکشاند و همینطور روزها یکی بعد از دیگری.

 البته وضعیت پلیس آلمان  به این شدت نیست، اما  بسیاری از مأموران پلیس  در آلمان احساس مشابهی دارند. آنها جنایتکار را بازداشت می کنند و او را به ارگان های دادرسی می سپارند و او پس از مدتی آزاد شده و دوباره  مرتکب جنایت می شود.

 کیرشتین رئیس اتحادیه  مأموران پلیس سرزمین بادن — وَرتِمبرگ آلمان گفت: « همکاران بارها اینگونه موارد را گزارش می دهند.  احساس می شود  که وضع اصلا تغییر نمی کند و در نهادهای   قضایی  توجهی به این موضوع نمی شود. از اینرو مأموران پلیس خشمگین می شوند که  واکنش  آنها به این شکل قابل درک است. مأموران پلیس این سوال را مطرح می کنند  که چه برخوردی باید نسبت به این موضوع نشان داده شود  که دلیلی برای بازداشت وجود داشته است ولی نهادهای قضایی  به دلیلی  به این نتیجه می رسند که دلیلی برای بازداشت وجود نداشته است. این موضوع برای بعضی از  همکاران در  اتحادیه پلیس قابل درک نیست. منظور یک گروه خاص نیست بلکه  مجرمان بطور کلی مد نظر است.

این اتفاق در مورد اوباشان و اراذل  از کشورهای آفریقای شمالی  و یا  هواداران فوتبال رخ می دهد.  دلیل عدم مجازات این نوع مجرمان همان  مسأله ای است که پلیس با آن روبروست.  دادستانی و  نهادهای قضایی از  کارمندان کافی برای رسیدگی به این قضایا آنطور که باید و شاید برخوردار نیستند. اگر  کارمندان کافی وجود داشتند، احتمالا جُرم های « کوچک»  دقیق تر بررسی می شدند.

بعلاوه باید  قوانین کنونی را  بطور کامل  مورد استفاده قرار داد  که بندرت رخ می دهد. زیرا همیشه از اشد مجازات استفاده نمی شود.   احساس می شود  که دادگاه  نه اشد مجازات، بلکه  حکم سبکی  در خصوص این نوع پرونده ها صادر می کند. بهتر است هرازگاهی اشد مجازات در نظر گرفته شود.  به عنوان مثال در باواریا،  تأثیر آن  محسوس بود و کلاهبرداران را  دچار چنان وحشتی کرده است  که می گویند: « دیگر  به آنجا نخواهیم رفت،  زیرا مجازات در آنجا خیلی سنگین است».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала