گزارش و تحلیل

سرمایه گذاری ایران برای بهبود اوضاع سوریه

© Sputnik / Sergey Mamontovسرمایه گذاری ایران برای بهبود اوضاع سوریه
سرمایه گذاری ایران برای بهبود اوضاع سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در زمان سفر اخیر نخست وزیر سوریه عماد خمیس به تهران، جمهوری اسلامی ایران و سوریه 5 سند همکاری بین دولتی در زمینه ی اقتصادی امضاء کردند.

خبرگزاری ایرنا در این خصوص اطلاع داد.
اسناد امضاء شده ، فعالیت مشترک دو کشور در بهره بردای از معدن فسفات در منطقه ی الشرقیه سوریه واقع در 50 کیلومتری جنوب شهر تاریخی تادمور و همچنین واگذاری 5 هزار هکتار زمین به ایران با هدف کشاورزی و دامپروری و 5 هزار هکتار زمین برای ساخت پایانه نفتی را شامل می شود. یکی از توافق ها در خصوص همکاری دو کشور در زمینه ی ارتباطات است یعنی اپراتور بزرگ تلفن همراه ایران ، مجوز آغاز کار در سوریه دریافت خواهد کرد.
حسین شیخ الاسلام، مشاور وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه ای با مارینا الشعلان ، خبرنگار اسپوتنیک گفت که ایران همواره برای کمک رسانی در کوتاه ترین زمان به سوریه برای بازسازی اقتصاد آن آماده است:


نخست وزیر سوریه در سفر اخیر خود به تهران در کنار این 5 سند امضاء شده ی مهم از یک تفاهم دیگر در خصوص سرمایه گذاری های ایران در توسعه ی یکی از بنادر دریایی سوریه خبر داد.
کارشناس مسائل خاور میانه ، استاد پژوهشکده ی علمی تحقیقات استراتژیک خاور میانه ، دکتر محمد علی مهتدی بیان داشت که توافق های امضاء شده ماهیت پیچیده ای دارند:

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала