گزارش و تحلیل

کارمندان CIA و وارونه جلوه دادن حقایق تاریخ، دو رویه یک سکه است

© AP Photo / Carolyn Kasterhe The CIA seal is seen displayed before President Barack Obama speaks at the CIA Headquarters in Langley, Va., Wednesday, April 13, 2016
he The CIA seal is seen displayed before President Barack Obama speaks at the CIA Headquarters in Langley, Va., Wednesday, April 13, 2016 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان CIA ایالات متحده آمریکا، بایگانی خود را که از 13 میلیون ورق اسناد گوناگون عبارت است انتشار کرد. طبق گزارش کانال تلویزیونی CNN ، پیشین این اسناد را میتوان فقط از طریق چهار کمپیوتر در بایگانی ملی ایالت مِریلند مورد مطالعه قرار داد. خود سازمان CIA قصد داشت اسناد مزبور را در اواخر سال 2017 انتشار کند ولی به دلایل نامعلوم، روند نشر تسریع شد.

خِزِر فریتس خورنیئاک، نماینده CIA خاطر نشان می سازد:" سوا کردن دقیق اطلاعات در کار نبود. اسناد مذکور، مشمول ابعاد خوب و بعد موضوعات است".
این اسناد شامل فعالیت سازمان CIA در جنگ ویتنام، مناقشه کره و دوره جنگ سرد است. همچنین گزارشهایی از ظاهر شدن اشیاء متصور ناشناس پرشی و پروژه سرّی نظامی Stargate راجع به تحقیقات قابلیت و استعداد های گوناگون انسان، از جمله امکان رصد حوادث و جمع آوری اطلاعات از راه دور ارائه شده است.
دمیتری یفیموف، عضو شورای خبرگان کمیته مجلس شهر مسکو در امور امنیتی در مصاحبه با رادیو Sputnik می گوید که بعید نیست، اکثریت از اسناد علنی شده CIA در واقع جعل و تزویر معمولی باشد. مفسر مزبور در این مورد می گوید: 


"به نظرم ، این اسناد به دستور جان برِنان، رئیس CIA که شخص مشهور نومحافظه کار تیم رفتنی باراک اوباما می باشد انتشار شده که از آخرین فرصت پخش اطلاعات جعلی و تزویری دریغ نمی نماید. بخصوص که پیدا کردن تمام واقعیت ها در این اسناد، امکان ناپذیر است. اطلاعات موثق در اسنا واقعی CIA موجود است ولی روی آنها کار زیادی برای جعلی کردن و تغییر دادن نگرش، مثلا به جنگ ویتنام صورت گرفته است".


به قول مفسر مزبور، ایلات متحده آمریکا در صدد باز نویسی تاریخ می باشند.
مفسر مزبور در ادامه تحلیل خود می گوید:


"هدف اصلی ایالات متحده آمریکا، گسترش دمکراسی لیبرالی طرز آمریکایی در جهان برخلاف پذیرش طرف مقابل است. محض مطابق این برنامه، تاریخ وارونه جلوه داده شده و اسناد باصطلاح واقعی بدون ذکر منابع نشر خواهد شد. پس وجود تعداد کثیری منابع مرموز در اسناد معین، بیانگر آن است که کسی خیلی با سلیقه و حرفه ای، تاریخ گذشته را ویرایش می کند".


به نظر کارشناس مزبور، انتشار گزارش راجع به پروژه پیشین نظامی، یکی از روشهای منحرف کردن آمریکایان از معضلات واقعی است.
کارشناس یفیموف در اخیر تفسیر خود می گوید: 


"افشاء و علنی ساختن برنامه "دروازه طلایی" CIA، موضوع دوست داشتنی و روش زیبا برای انحراف جامعه آمریکایی از معضلات واقعی است. تصور کنید چه قدر خوب می توان آنرا در کانال CNN برای جلب توجه زنان خانه دار محض به این موضوع، به کار برد و عملی ساخت. بعید نمی دانم که اسناد و گزارشهای دیگر مثل قارچ ظاهر شده نام و نشانی پیامبران جدید آمریکایی به بینندگان تحمیل می گردد. یعنی در واقع تاریخ افسانه ای برای انحراف توجه آمریکایان پایه سازی می شود".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала