گزارش و تحلیل

بیماری های مقاربتی

© AP Photo / Shizuo Kambayashiدختران ژاپنی
دختران ژاپنی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صنعت سکس مبدل به بیماری های رقابتی برای ژاپنی ها شده است.

به گزارش « ژاپن تایمز» در ژاپن  تعداد افراد مبتلا به سفلیس تناسلی افزایش یافته است که در بین آنها زنان جوان و  حتی دختران نوجوان نیز به ثبت رسیده اند.

 مطابق با  داده هایی که بیمارستان ها در اختیار وزارت بهداشت و بهداری قرار دادند ، تعداد موارد ابتلا به سفلیس تناسلی در دسامبر سال 2016 میلادی به 4259 مورد رسیده بود که دو بار بیش از  دوره مشابه سال  2015 بود. این موضوع باعث آن شد  تا وزارت بهداشت و بهداری، کار  و رفاه ژاپن توجه بیشتری به  جلوگیری از  گسترش  عفونت  مبذول دارد که از طریق رابطه جنسی منتقل می شود.

کونیو کیتامورا ، دکتر زنان  از  انجمن تنظیم خانواده ژاپن  در این خصوص گفت: «  استفاده از  وسایل موجود  برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری،  موثر اما ناکافی است».  متخصص دیگر ژاپنی از انستیتوی ملی  بیماری های عفونی  که ریاست  گروه  پژوهشی را عهده دار بود  گفت: « ما قصد داریم  گروه هایی را مشخص کنیم که در این مورد با خطر بیشتری  مواجه هستند  و  با اطلاع رسانی  و جلوگیری از ابتلا و درمان مانع از گسترش و رواج این  بیماری عفونی بشویم».

 رادیو « اسپوتنیک»  از لف شِگلوف متخصص امور جنسی  خواست به تفسیر این  وضعیت بپردازد.

وی در این خصوص گفت: «  برای من این یک خبر عجیب و غریب است.  البته  احتمال  صحت آن زیاد است ولی این موضوع برای ژاپنی ها  یک موضوع عادی نیست.  زیرا بیماری سفلیس بطور مستقیم با سبک زندگی، آگاهی جنسی  و داروهای نسل آخر ارتباط دارد. با توجه به این عوامل، قابل درک است  که اکثرا کشورهای جهان سوم به اینگونه بیماری عفونی مبتلا می شوند- در کشورهای آفریقایی  و کشورهای فقیر آسیا.  اینکه  رشد ابتلا به سفلیس تناسلی در کشور مرفه  و دارای اقتصاد پیشرفته مانند ژاپن به ثبت رسیده است متضاد به نظر می رسد».

 تغییر  رفتار جنسی بین جوانان ژاپن ، گسترش سریع  باصطلاح « سرگرمی ها برای بزرگسالان»  به احتمال زیاد می تواند دلیل اصلی گسترش این بیماری باشد.  کارشناسان به محله Shinjuku Ward توکیو توجه  نشان دادند  که در آنجا مراکز  سرگرمی و تفریحی زیادی برای بزرگسالان مستقر است.  همانا 40 درصد  تعداد مبتلایان به  بیماری  عفونی سفلیس سهم این محله  توکیوست و 20 درصد دیگر سهم باقی ژاپن.  یکی دیگر از عوامل احتمالی گسترش سریع این بیماری در بین جوانان  می تواند با افزایش تعداد گردشگران از  کشورهایی مرتبط باشد  که سطح بیماری های تناسلی  در آنجا بالاست.

لف شِگلوف نیز با این ایده موافق است.

«اگر کارشناسان معتقدند که  اکثر موارد ابتلا به این بیماری با محله های مشخصی در ارتباط است،  پس همه چیز کم و بیش روشن می شود.  نوع تفریح، استفاده از الکل و احتمالا موادمخدر ضعیف باعث از دست رفتن کنترل  و مراقبت از خود می شود.  از اینرو افزایش سطح ابتلا به سفلیس با محله  خاصی در ارتباط است و نباید  از شیوع آن صحبت کرد. بدین ترتیب  نمی توان به شکل دیگری افزایش  بیماری سفلیس تناسلی در ژاپن را توضیح داد.  در حال حاضر با وجود داروهای  نسل آخر می توان این بیماری را طی یک هفته علاج کرد.  با استفاده از وسایل پیشگیری می توان از ابتلا به سفلیس  دور ماند.

کارشناسان با تجزیه و تحلیل این  مسأله  متذکر شدند که  آمار گویای آن است  که  بیماری سفلیس در اروپا نیز افزایش یافته است که به احتمال زیاد با  ورود زیاد پناهجویان  از کشورهای فقیر به آنجا مرتبط است.  وضع روسیه از این نظر چگونه است؟

لف شِگلوف در این خصوص گفت: « در روسیه وضع تحت کنترل قرار دارد.  هیچگونه خطر اپیدمی خاصی در این مورد  وجود ندارد.  این بیماری در  دهه 1960-1950 میلادی وحشتناک بود که با  کمبود آگاهی امور جنسی  در بین شهروندان و  فقدان  درمان موثر ارتباط داشت.  امروزه در روسیه   مردم هم از سواد جنسی برخوردارند  و  هم داروهای ضروری برای درمان وجود دارد.  از اینرو وضع  مبارزه با بیماری عفونی سفلیس تناسلی مثل  آنفلونزا و  فشار خون بالاست.  یعنی همه چیز تحت کنترل قرار دارد و  هیچگونه مسأله ای در این خصوص بروز نمی کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала