عفو متهم پرونده افشای اطلاعات حمله ی سایبری آمریکا به ایران

© Fotolia / Artur Marciniecعفو متهم پرونده افشای اطلاعات حمله ی سایبری آمریکا به ایران
عفو متهم پرونده افشای اطلاعات حمله ی سایبری آمریکا به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا ،معاون سابق ریاست کمیته ی مشترک روسای ستادهای ایالات متحده ، ژنرال بازنشسته نیروی دریایی جیمس کارترایت را عفو کرد.

او در پرونده مربوط به افشای اطلاعات در خصوص حمله ی سایبری آمریکا به ایران متهم شده بود. به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رویترز در اینباره اطلاع داد.
کارترایت در اکتبر برای شهادت دروغ به اف بی آی در جریان تحقیقات در خصوص درز اطلاعات محرمانه ، خود را گناهکار دانست. وی در زمان پرس و جو در رابطه با کتاب هایی که توسط خبرنگار روزنامه ی نیویورک تایمز نوشته شده بود، دروغ گفت. کارترایت رد کرد که منبع درز اطلاعات است.
یکی از کارکنان کاخ سفید اطلاع داد، اوباما تصمیم گرفته است او را عفو کند و به این حقیقت توجه نشان می دهد که کارترایت خبری را منتقل نکرده است که خبرنگار نمی دانست. در واقع اطلاعاتی را فاش نکرده است. نظرات او در جهت ممانعت از انتشار مقالاتی بود که ممکن بود منافع امنیت ملی را به خطر بیاندازد.
در سال ۲۰۱۲ نیویورک تایمز از وجود برنامه های سری آمریکایی خبر داد که در جهت از کار انداختن سانتریفوژهای ایرانی بود. بر اساس اطلاعات این روزنامه ، کارترایت ریاست این برنامه ها را که از رئیس جمهور جرج بوش پسر مجوز گرفته بود، برعهده داشت.
در واقع صحبت از ویروس استاکسنت است، که در سال ۲۰۱۰ به کامپیوترهای نیروگاه اتمی ایران حمله کرد. این ویروس سانتریفوژهایی را که برای غنی سازی اورانیوم استفاده می شد، از کار انداخت. ایجاد این ویروس توسط سرویس های اطلاعاتی آمریکایی و اسرائیلی صورت گرفته بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала