روحانی: ایران نمی خواهد عربستان در منطقه حذف شود

© AFP 2023 / Fayez NureldineВид столицы Саудовской Аравии Эр-Рияд
Вид столицы Саудовской Аравии Эр-Рияд - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‌جمهور ایران تصریح کرد: ایران قصد دخالت در مسائل داخلی عربستان را ندارد و نمی خواهد این کشور در منطقه حذف شود.

به گزارش اسپوتنیک به نفل از ایسنا، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار روسیه الیوم در خصوص رابطه ایران و عربستان سعودی و بحث هایی مربوط به میانجی گری کویت و عراق برای حل این مسئله، گفت: اساس سیاست جمهوری اسلامی ایران و به خصوص دولت یازدهم برقراری رابطه نزدیک با همسایگان و به ویژه کشورهای اسلامی است.

نشست خبری رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
نشست خبری رئیس جمهور ایران
وی ادامه داد: در میان کشورهای شورای هماهنگی خلیج فارس نیز مستثنی وجود ندارد و همیشه تلاش بر روابط بهتر است. عربستان بود که مشکل با حمله به یک کشور همسایه که هیچ مبنا نداشت و ندارد، شروع کرد و اکنون به نفع عربستان است که حملات به یمن و مداخله در بحرین را پایان دهد.
روحانی یادآور شد: ما با عربستان از نظر روابط دو جانبه مشکلی نداریم که حل کنیم و مشکلات به مداخلات این کشور در بحرین، حمله به یمن و مداخله در مسائل منطقه بر می گردد. در موضوع حمله به سفارت عربستان نیز، این کشور به صورت یک جانبه روابط خود را قطع کرد که از همان زمان کشورهای مختلفی خواستند بین ایران و عربستان میانجی گری کنند، کویت، عراق و مسئولان حدود هشت کشور دیگر در این رابطه صحبت کردند. ما امیدواریم ریشه های مسئله حل شود چون ما می خواهیم در منطقه صلح و ثبات برقرار شود.
رئیس‌جمهور ایران تاکید کرد: ایران قصد دخالت در مسائل داخلی عربستان را ندارد و نمی خواهد این کشور در منطقه حذف شود. اما وقتی به کشورهای همسایه خود حمله و مداخله می‌کند و تروریسم ها از منابع آن‌ها استفاده می‌کنند مشکل ایجاد می‌شود. بنابراین اگر عربستان تصمیم هایی اتخاذ کند ما نیز حاضریم به عربستان کمک کرده و در کل منطقه ای با ثبات و وحدت بیشتر ایجاد کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала