دونالد ترامپ از برجام خوشش نمی آید

© AP Photo / Andrew HarnikБывший генерал Майкл Томас Флинн, избранный президент США Дональд Трамп и начальник штаба Трампа Райнс Прибус на пресс-конференции в Палм-Бич, Флорида
Бывший генерал  Майкл Томас Флинн, избранный президент США Дональд Трамп и начальник штаба Трампа Райнс Прибус на пресс-конференции в Палм-Бич, Флорида - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور ارشد ترامپ گفت: ترامپ، از برجام خوشش نمی آید و این توافق هسته ای همانند بیماری است که در وضع خطرناکی قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، مشاور ارشد دونالد ترامپ تصریح کرد: ترامپ، از برجام خوشش نمی آید و این توافق هسته ای همانند بیماری است که در وضع خطرناکی قرار دارد.

راینس پریباس رئیس کارکنان کاخ سفید در دولت دونالد ترامپ در آستانه تصدی مسئولیت در کنار رئیس جمهور جدید آمریکا تا چهار روز دیگر، در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز حاضر شد و به تشریح دیدگاههای خود در حوزه های مختلف از جمله ایران پرداخت.

وی گفت:«ممکن است مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره روسیه تغییر کند البته بسته به اینکه چه توافقی با روسیه حاصل شود. ممکن است مواضع مقامات دولت ترامپ نیز در این زمینه تغییر کند. باتوجه به تجربه یک و نیم ساله ای که در تعامل با رئیس جمهور منتخب داشته ام باید بگویم که او با تعامل با افراد دارای دیدگاههای مختلف هیچ مشکلی ندارد. او از اینکه افرادی با دیدگاههای متفاوت در اطرافش باشند استقبال می کند. او دوست دارد براساس نگرشهای افراد مختلف، تصمیم گیری آگاهانه داشته باشد. درواقع او پیش از تصمیم گیری تلاش می کند دیدگاههای مختلف را جویا شود. این وضع بسیار بهتر از آن است که نگرشهای واحد در اطراف رئیس جمهور باشد بطوریکه شش نفر در مقابل رئیس جمهور باشند و حرف واحدی بگویند. در این صورت، نمی توان به بهترین تصمیم ها رسید. با مطرح شدن دیدگاههای مختلف و بررسی استدلالها، می توان بهترین تصمیمات را اتخاذ کرد.

مجری شبکه پرسید:«اگر بخواهیم شفاف باشیم، می توان گفت که پاره کردن توافق هسته ای ایران، دیگر وعده قاطع (ترامپ) نیست؟»

پریباس در پاسخ گفت:« فکر می کنم این توافق همانند بیماری است که با تجهیزات پزشکی زنده مانده است. من چنین تعبیری را درباره توافق هسته ای دارم. اما من اینجا نیستم که بگویم که این مسیر در ادامه به چه صورت خواهد بود. اما در هرصورت، واقعا باور دارم که این توافق همانند بیماری است که با تجهیزات پزشکی زنده مانده است. می دانم که رئیس جمهور منتخب، از توافق هسته ای ایران خوشش نمی آید. به نظر او، این توافق بسیار بسیار بد است. این نگرش در نقطه شروع بحث در این خصوص وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала