پاسخ پکن به ترامپ در خصوص سیاست چین واحد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ پکن به ترامپ در خصوص سیاست چین واحد
پاسخ پکن به ترامپ در خصوص سیاست چین واحد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین در پاسخ به رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد؛ چین واحد غیرقابل مذاکره می باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال، دونالد ترامپ رئیس جمهو منتخب آمریکا در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت که آماده است تا در مورد سیاست چین واحد مذاکره کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد؛ در دنیا فقط یک چین وجود دارد و تایوان بخشی غیر قابل انکار از خاک چین می باشد. جمهوری خلق چین از یک دولت قانونی برخوردار است، دولت قانونی چین. این یک واقعیت در جهان است که شخصی نمی تواند آنرا تغییردهد.
لو کانگ اضافه کرد؛ سیاست "چین واحد" امری غیر قابل مذاکره و مبنای رابطه سیاسی چین و آمریکاست. وی گفت، «سیاست چین واحد امری غیر قابل مذاکره است و مبنای رابطه سیاسی میان آمریکا و چین است.» واشنگتن از زمان به رسمیت شناختن پکن در ۱۹۷۹، تنها روابط رسمی با تایوان را حفظ کرده است. وی افزود، ما از طرف آمریکایی می خواهیم مسئله حساس تایوان، همچنین سیاست چین واحد و سه تفاهمنامه چین و آمریکا در مورد مسئله تایوان را به رسمیت بشناسد تا موجب اثرات منفی بر توسعه روابط دو کشور و همکاری در زمینه های مهم نشود.
پیش از این ترامپ با تماس تلفنی با رئیس دولت تایوان به طور جدی این نفاهمنامه را زیر پا گذاشت. پکن هر گونه تماس از سوی مقامات کشورهای خارجی با مقامات تایوان را محکوم می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала