اعتراض به تولید چکمه هیتلری با آرم نازی

© AFP 2023 / France Presse Voirتلاش داعش به آتش کشیدن مصر به کمک هیتلر
تلاش داعش به آتش کشیدن مصر به کمک هیتلر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انتشار عکسی از نقش صلیب شکسته‌ ناز‌ی‌ها در فیس‌بوک جنجال‌برانگیز شد. این تصویر، کف چکمه‌ای را نشان می‌داد که روی زمین، ردّ صلیب شکسته از خود به‌جا می‌گذاشت. بیش از سه میلیون کاربر، به تولید "چکمه‌ هیتلری" اعتراض کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دویچه وله، یک کارخانه‌ی آمریکایی تولید کفش، هزاران جفت چکمه‌ی چرمی خود را از بازار جمع کرد. کف این چکمه‌ها روی زمین نقش صلیب شکسته‌ی هیتلری را بر جای می‌گذاشت. هفته‌ی گذشته تصویر این نقش که یکی از خریداران چکمه در "فیس‌بوک" منتشر کرده بود، بیش از سه میلیون بار کلیک خورد و اعتراض بسیاری را برانگیخت.
سرانجام شرکت تولید چکمه‌ی "کانال اینترناشنال تریدینگ" که شعبه‌ی اصلی آن در کالیفرنیا است، نسبت به خشم و تفسیرهای منفی و گاه طنزآلود کاربران واکنش نشان داد و روز جمعه (۱۳ ژانویه) از این که "چنین اشتباهی صورت گرفته" پوزش خواست. مسئولان کارخانه بلافاصله کالای "گرانبهای" خود را از بازار جمع کردند.
مدیر شعبه در این رابطه توضیح داد که نقش‌ صلیب شکسته‌ی ناسیونال سوسیالیست‌های آلمانی در کف چکمه "آگاهانه" نبوده و تاکید کرد که شرکتش با "هرگونه تبعیض و نفرت" مخالف است.
آمازون نیز روز پنجشنبه (۱۲ ژانویه) بساط پایگاه ارسال و فروش چکمه را از طریق اینترنت، برچید.
بنا به گفته‌ی سخنگوی نهاد "ضد تبعیض‌نژادی علیه یهودی‌ها" در آمریکا به نقل از مدیر شرکت "کانال اینترناشنال تریدینگ"، چکمه‌ها در چین و در آسیا تولید شده و در آن‌جا صلیب شکسته، موافق موازین بودایی نشان خوشبختی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала