مذاکرات در مورد نشست آستانه هنوز به پایان نرسیده

© Sputnik / Sergey Pyatakovمذاکرات در مورد نشست آستانه هنوز به پایان نرسیده
مذاکرات در مورد نشست آستانه هنوز به پایان نرسیده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد، مذاکرات درمورد نشست آستانه هنوز به پایان نرسیده.

به گزارش اسپوتنیک، منبع این خبر روز شنبه درمسکو اعلام کرد، مذاکرات در مورد نشست آستانه با موضوع سوریه هنوز به پایان نرسیده، و انتشار هرگونه اظهار نظر در مورد اعضای این نشست در حال حاضر امکان پذیر نمی باشد.
پیش از این خبرگزاری رویترزگزارش داد که وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرده که مسکو و آنکارا تصمیم به دعوت از آمریکا در نشست آستانه با موضوع سوریه گرفتند.
مذاکرات در مورد نشست آستانه به پایان نرسیده، این مذکرات فعالانه در جریان می باشد، از این رو هر گونه اظهار در مورد اعضای این نشست در حال حاضرامکان پذیر نیست. لازم به ذکر است که سه کشور روسیه، ایران و ترکیه که توافقنامه آتش بس در سوریه را به امضا رساندند، اعضای اصلی نشست آستانه می باشند، بنابراین هرگونه اظهارنظری باید به صورت جمعی صورت بگیرد.
به پیشنهاد احزاب مخالف در سوریه ادامه روند مذاکرات صلح در آستانه پایتخت قزاقستان که روسیه و ترکیه پیش از این بر سر آن به توافق رسیدند، برگزار می شود. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در این مذاکرات می توان مذاکرات ژنو را تکمیل کرد.
نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان نیز از این تصمیم حمایت کرد. انتظار میرود نشست آستانه در تاریخ 23 ژانویه و نشست بعدی در 8 فوریه در ژنو برگزار شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала