فتوای مفتی اعظم عربستان در مورد موسیقی و سینما

© AFP 2023 / Hassan Ammar فتوای مفتی اعظم عربستان د ر مورد موسیقی و سینما
فتوای مفتی اعظم عربستان د ر مورد موسیقی و سینما - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مفتی اعظم عربستان که به دادن فتواهای خاص مشهور است درباره فساد در سینما و کنسرت های موسیقی هشدار داد و آن ها را عامل انحطاط اخلاقی و راههای نفوذ شیطان در این کشور دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، عبدالعزیز آل الشیخ مفتی اعظم عربستان در مصاحبه ای تلویزیونی که گزارش آن در پایگاه خبری سبق منتشر شد، گفت: کنسرت موسیقی و سینما عوامل فساد اخلاقی هستند.
اظهارات مفتی عربستان در پاسخ به سوالی درباره برنامه های اداره کل تفریح و سرگرمی سعودی برای اعطای مجوز کنسرت و گشایش سینما در این کشور بیان شد.
وی هشدار داد که در سینماها فیلم افراد لاابالی، هرزه، بی اخلاق و ملحد به نمایش گذاشته می شود.
مفتی عربستان همچنین هدف از برگزاری کنسرت و بازشدن سینما را اختلاط زن و مرد دانست و گفت: اول جایگاه خاصی برای زنان در نظر می گیرند، اما بعد جایگاه زن و مرد یکی می شود و همین عامل فساد اخلاقی و از بین رفتن ارزش ها خواهد شد.
وی از دولت عربستان خواست که درها را برای ورود شیطان باز نکند.
توسعه گردشگری و امکانات تفریحی در عربستان که در منطقه ای صحرایی واقع است، یکی از اهداف چشم انداز سال 2030 عربستان است که در ماه آوریل رونمایی شد.
در عربستان که دیدگاه افراطی وهابیت بر همه ابعاد زندگی مردم حاکم است، زنان حتی حق رانندگی ندارند و تمرد برخی زنان در این زمینه باعث واکنش های تند مقام های عربستانی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала