كشف يك كشتى روسى غرق شده در دریاچه تركیه

© Photo / Youtube / Anadolu Ajansıكشف يك كشتى روسى غرق شده در دریاچه تركیه
كشف يك كشتى روسى غرق شده در دریاچه تركیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اعضاى هيئت مطالعات زير آبى درياچه وان در تركيه كشتى را پيدا كردند كه در اعماق اين درياچه قرار گرفته بود

به گزارش اسپوتنيك، به نقل از رسانه هاى تركيه، اعضاى هيئت مطالعات زير آبى درياچه وان در تركيه كشتى را پيدا كردند كه در اعماق اين درياچه قرار گرفته بود. آنها معتقدند كه اين كشتى به ٥٠ سال پيش مربوط است و يك كشتى بارى روسى بوده. 

به گفته يكى اعضاى اين سازمان و و مدير فيلميردارى غواصى آقاى تحسين جيلان براى اولين بار راجع به غرق شدن كشتى روسى در درياچه وان محققان در طى يك تحقيق با موضوع "مطالعه ظهور انسان در منطقه تاتوان" در سال ١٩٦٩ ميلادى خبر دادند. 

وى تصريح كرد كه در اين تحقيق آمده است كه در سال هاى جنگ جهانى اول روسيه اين مناطق را تحت كنترل خود درآورد. و به سفارش آنها به كشتي سازى در منطقه درياچه وان سه كشتى براى جابجايى بار بين اسكله ها ساخته شد. همچنين در اين تحقيق آمده كه يكى از اين كشتى ها به طور كامل در آتش سوزى سوخت، دومى با گذر زمان غير قابل استفاده شد، و سومين كشتى به اسم "آكدامار" كه توانايى جابجايى بيش از ٢٠٠ تن بار را داشت بعد از برخورد به صخره اى غرق شد. و اينك بعد از تقريبا يك سال فعاليت در اين منطقه، ما توانستيم نقطه غرق شدن اين كشتى را پيدا كنيم. اما ما نمى خواستيم كه زودتر از موعد از پيدا كردن همان كشتى كه در تحقيقات از آن نام برده شد خبر دهيم. بعد از جستجو در اعماق درياچه توانستيم به اين مهم دست پيدا كنيم و كشتى "آكدامار" را پيدا كنيم. 

با وجود آنكه اين كشتى در سال ١٩١٥ ساخته شده، اما تا زمان ما در شرايطى خوبى باقى مانده است. طول اين كشتى ٤٠ متر است و ارتفاع ميله بادبان آن به ٧ متر میرسد.

 #Van Gölü'nde 40mt uzunluğunda batık gemi bulundu. pic.twitter.com/UHyGyKxieo

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала