حمله مورچه های آتشین در استرالیا

© Fotolia / Ralf Geitheحمله مورچه های آتشین در استرالیا
حمله مورچه های آتشین در استرالیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استرالیا درگیر مقابله با حمله مورچه های آتشین است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یورونیوز، استرالیا درگیر مقابله با حمله مورچه های آتشین (FIRE ANTS) است. هجوم بی شمار مورچه های مرگ آفرین در جنوب شرقی استان کویینزلند مشکلات جدی بوجود آوده است. نگرانی از گسترش این حشرات بومی آمریکای جنوبی و حمله آنها به احشام و محصولات کشاورزی شدت گرفته است.
به گزارش «شورای مبارزه با گونه های مهاجم» وضعیت اضطراری است. اندرو کاکس، یکی از مقامهای این شورا می گوید: «گزارشها نشان می دهد تاثیر حمله این حشرات به احشام، سگ و گربه وحشی، شتر و حیوانات خانگی بسیار جدی خواهد بود.»
با ورود این حشرات از سال ۲۰۰۱ به کویینزلند، کولونی آنها گسترده تر شده است. در این منطقه شهر ایپسویچ بیشتر از سایر بخشها از حمله مورچه های آتشین تحت تاثیر قرار گرفته است. شهردار ایپسویچ می گوید: «کارهای ضروری را انجام دادیم. ولی به نظر می رسد تاثیر چندانی نداشته است. پارک اصلی شهر را بسته ایم. مورچه ها تعداد زیادی از بچه ها را گزیده بودند.»
در آمریکا ۸۵ نفر از گزیدگی مورچه قرمز و پیامدهای آن کشته شدند. این گزارش می افزاید در صورت گسترش کولونی این مورچه ها به بخشهای دیگر کشور، ۳۰۰۰ نفر آسیب خواهند دید. مدیر بخش خدمات امنیت علمی در این زمینه می گوید: «علیرغم اقدامات ما، مورچه ها بدون شک گسترش خواهد یافت.» یکی از سلاحهای مبارزه با حشرات مهاجم، سگ بوکش برای پیدا کردن کانون مورچه است. بنا به این گزارش زیان عدم مقابله با مورچه ها برای کل کشور بیش از یک میلیارد یورو تخمین زده شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала