تیلرسون: روسیه و امریکا با تهدیدات تروریستی مشترکی روبرو هستند

© Fotolia / GelangelanЗдание Конгресса США на Капитолийском холме в Вашингтоне
Здание Конгресса США на Капитолийском холме в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رکس تیلرسون، نامزد سمت وزیر خارجه امریکا چهارشنبه اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب و اطرافیان وی معتقدند روسیه و امریکا با تهدیدات تروریستی مشترکی روبرو هستند.

به گزارش اسپوتنیک، تیلرسون معتقد است تصمیم روسیه درباره استفاده از نیروهای مسلح خود برای مبارزه با تروریسم در سوریه باعث شد امکان حضور روسیه در منطقه خاور میانه پس از مدت طولانی غیبت به وجود آید. وی افزود:" اما من ضمن گفتن این مطلب باید اعتراف کنم که تهدیدات مشترکی وجود دارند که روسیه همچون امریکا به خاطر سازمان های تروریستی و اسلام رادیکال با آنها دست به گریبان است".
رکس تیلرسون در سخنرانی خود در نشست گفت و شنود برای بررسی نامزدی وی در کمیته امور خارجی مجلس سنای کنگره آمریکا گفت:" طبق آماری که من دیدم تعداد زیادی از شبه نظامیان داعشی به زبان روسی صحبت می کنند. این به معنای آن است که روسیه نیز از لحاظ خاستگاه این شبه نظامیان و امکان بازگشت آنها با مشکل روبرو است". منظور وی وجود شبه نظامیان اهل جمهوری های سابق شوروی در بین داعشی ها بود.
تیلرسون متذکر شد که به این ترتیب در رابطه با این مسائل زمینه های بحث بین روسیه و آمریکا موجود است. نامزد سمت وزیر خارجه امریکا افزود:" ببینیم موضع روسیه چیست و آیا خواهان مشارکت با ما هست تا ما تلاش کنیم دوباره نوع مثبتی از روابط کاری را برقرار کنیم یا به چنین مشارکتی علاقمند نیست".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала