گزارش و تحلیل

هواپیمای ایرباس 321 هنوز وارد ایران نشده/ کمپانی سوخوی شفاف سازی کند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Airbus A321
Airbus A321 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چندی پیش سایت ایرانی خبر آنلاین طی گزارشی از تحویل گرفتن هواپیمای ایرباس 321 توسط ایران خبر داد و در آن به ارائه توضیحات فنی مشخصات هواپیمای ایرباس پرداخت، اما طبق اظهارات برخی افراد و کارشناسان آگاه در زمینه ماجرای خرید ایرباس 321 گویا هنوز وارد خاک ایران نشده است.

خبرگزاری اسپوتنیک- یک منبع آگاه نسبت به موضوع خرید هواپیماهای ایرباس توسط کمپانی ایران ایر در خصوص تحویل گرفتن هواپیمای ایرباس 321 توسط ایران در گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک گفت:

تحویل گرفتن هواپیما به صورت یک پروسه است، به این ترتیب که کارشناسان کمپانی خریدار در محل ساخت هواپیما مستقر شده، ابتدا بررسی و تستهای ضروری انجام میگیرد و پس از کسب تائيدیه سازمان هواپيمايي كشوري تحویل نهایی صورت می پذیرد. در مورد ایرباس 321 نیز تحویل گیری هنوز در مرحله کارشناسی است و هواپیماها هنوز وارد ایران نشده است.


این منبع آگاه در خصوص زمان دقیق ورود هواپیما به خاک ایران به اسپوتنیک گفت:

تقریبا تمام اقدامات ضروری برای تحویل گرفتن سفارشات انجام گرفته و طبق توافقات باید در روزهای پایانی هفته جاری ایرباس 321 به خاک ایران وارد شود. در فاز اول تحویل کامل سفارشات از سوی ایران احتمالا تعداد 6 فروند هواپیما از شرکت ایرباس باید وارد ناوگان هوایی کشور گردد.


سرانجام برای اولین بار در ۳۷ سال گذشته ایرا‌ن‌ایر اولین ایرباس نو خود را تحویل گرفت - اسپوتنیک ایران
مشخصات فنی اولین هواپیمای ایرباس که تحویل ایران شد
این منبع آگاه در ادامه افزود:

کمپانی سوخوی اعلام نموده به ایران هواپیمایی نخواهد داد و این مسئله احتمالا حقیقت دارد. چراکه تا به امروز سوخوی عملا اقدامی انجام نداده و ما احتمال می دهیم به دلیل اینکه بخشی از قطعات هواپیمای مورد نظر ایران در کشورهای اروپایی و آمریکا تولید می شود، تا زمانیکه موافقت آنها را کسب نکند با ایران وارد مذاکره جدی نخواهد شد. به نظر می رسد روسها در پروسه کسب موافقت هستند و تا به امروز هم موفق نشدند.


در مقایسه با میزان علاقمندی کمپانیهای غربی و حتی ژاپنی و چینی با ایران باید بگویم که اگرچه روسها در مورد هواپیمای مسافربری سوخوی 100 با ایران وارد مذاکره شدند، اما بشدت غربی ها علاقمند نبوده و مذاکره نکرده اند.
وی در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد، خوب است که کمپانی سوخوی به صورت کاملا شفاف موانع و مشکلات موجود را مطرح نماید، به هر حال ایران نیز مسائل و مشکلات آنها را درک می کند. اتفاقا از این طریق خود روسها می توانند در پروسه حل مشکلات کمک شایانی نمایند. به هر حال بد نیست که این اخبار از سوی کمپانی سوخوی به صورت رسمی تایید یا تکذیب شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала