گزارش و تحلیل

سناتور روسیه: هذیان غرب برای لهستانی ها کار بدی کرده است

© REUTERS / Michael Dalderتشکیل ائتلاف ضد روسی کشورهای شمال اروپا
تشکیل ائتلاف ضد روسی کشورهای شمال اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌ها با استناد به خبرگزاری پاپ لهستان گزارش کردند که گروه 250 نفری تیپ تانک ایالات متحده آمریکا وارد لهستان می‌شود

پیشتر آنتونی ماچرویچ وزیر دفاع لهستان اعلام کرد که تیپ تانک آمریکا 12 ژانویه وارد لهستان می شود. ماچرویچ به تلویزیون لهستان گفت:

«تیم هایی که حضور تیپ سنگین آمریکایی در لهستان را تدارک می‌بینند از ماه دسامبر در این کشور قرار دارند و محل های استقرار را بازرسی می‌کنند و آن‌ها را حاضر و آماده می‌کنند و من حدس می‌زنم که تیپ سنگین در تاریخ 12 ژانویه خواهد آمد».

وزیر دفاع تعریف کرد که رویهمرفته و نه تنها در ترکیب تیپ تانک، هفت هزار نظامی آمریکایی وارد لهستان خواهند شد.

از ماه فوریه حضور دائمی یگان های آمریکایی در لهستان شروع شده و آن‌ها در تعلیمات مشترک با متحدین اروپایی شرکت خواهند کرد. در ترکیب گروه جنگی این تیپ حدود سه هزار و پانصد نفر پرسنل نظامی، 87 دستگاه تانک، 18 هویتزر خودرو Paladin ، بیش از 400 دستگاه خودرو زرهی Humvee و 144 دستگاه نفربر Bradley قرار دارد.

ولادیمیر جبروف معاون کمیته امور بین‌المللی شورای فدراسیون — سنای روسیه به نبود منطق در رفتار رهبری لهستان توجه کرده چنین گفت:

«وقتی 25 سال پیش قرارداد ورشو در حال فروپاشی بود خیلی ها در لهستان می‌گفتند که آن‌ها از حضور دائمی نیرو های مسلح بیگانه در کشور خود خسته شدند. حالا قرارداد ورشو از بین رفته و مدت‌ها است در آن کشور نیرو های مسلح هیچ کشوری نبود. شاید لهستانی ها از این هم خسته شدند و به این خاطر حضور آمریکایی ها را می خواهند».

به عقیده این سناتور روس، این هیستری روسیه هراسی برای ورشو کار بدی کرده. وی در ادامه گفت:

«من فکر می‌کنم که آن هذیان چندین ساله ای که دولت اوباما آنرا دم می‌زد و رئیس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان از آن پیروی می‌کردند برای لهستانی ها کار بدی کرده. لهستانی ها می‌خواستند به افراد پیشتاز اروپایی تبدیل شوند و آن‌ها به مقصد خود رسیدند و حالا در راس همه تحریمات ضد روسی و جریانات روسیه هراسی قرار گرفتند. و به چه رسیدند؟ نخیر، صلح از این طریق پایدار نمی شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала