حضور احتمالی نتانیاهو در مراسم تحلیف ترامپ

© AP Photo / Cliff Owenحضور احتمالی نتانیاهو در مراسم تحلیف ترامپ
حضور احتمالی نتانیاهو در مراسم تحلیف ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دفتر نتانیاهو در اسرائیل ، سفر برنامه ریزی شده ی وی به سوئیس برای شرکت در کنفرانس اقتصادی " داووس" را لغو کرد و گمانه زنی ها برای حضور احتمالی وی در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب آمریکا بیشتر می شود.

به گزارش اسپوتنیک، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه اطلاع داد: دفتر نخست‌وزیر اسرائیل ، اعلام کرد: نتانیاهو سفر خود به سوئیس به منظور مشارکت در کنفرانس اقتصادی داووس را که قرار بود در تاریخ 17 ژانویه برگزار شود، لغو کرد.
در بیانیه‌ دفتر نخست‌وزیر اسرائیل، درباره لغو سفر برنامه‌ریزی شده نتانیاهو به سوئیس توضیحی نداده اند. در عین حال، منابع عبری‌زبان اعلام کردند که دلیل لغو این سفر نتانیاهو به سوئیس عدم تمایل وی به رو در رو شدن با برخی مقامات جهان است و این تصمیم ارتباطی به تحقیقات درباره پرونده‌های فساد وی ندارد.
از سوی دیگر، برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که نتانیاهو برای مشارکت در مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در 20 ژانویه و دیدار با وی، سفرش به سوئیس را لغو کرده است.
روزنامه «نیویورک پست»، ماه گذشته گزارش داده بود: مشاوران دونالد ترامپ می خواهند نتانیاهو را به مراسم تحلیف در کاخ سفید دعوت کرده و یا دیدار بین مسئولان (آمریکایی و اسرائیلی) را ترتیب دهند.»
دعوت از روسای جمهور کشورها و دولت‌ها برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور نقض پروتکلی تلقی خواهد شد و تنها سفرای کشورها می‌توانند در چنین مناسبت‌هایی حضور داشته باشند.
بنیامین نتانیاهو یکی از شخصیت‌هایی بود که یک روز پس از اعلام پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، با وی تماس تلفنی برقرار کرد و این پیروزی را تبریک گفت. نتانیاهو، ترامپ را «دوست واقعی اسرائیل» توصیف کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала