پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی از دانشگاه تهران تشییع می شود

© AFP 2023 / Atta KenareДети и внук на церемонии прощания с бывшим президентом Ирана Али Акбар Хашеми Рафсанджани
Дети и внук на церемонии прощания с бывшим президентом Ирана Али Акбар Хашеми Рафсанджани - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مراسم تشییع آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی از دقایقی قبل به صورت غیر رسمی با تجمع هزاران نفر از مردم در مقابل دانشگاه تهران آغاز شده است.

به گزارش  اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، قرار است پس از اقامه نماز بر پیکر آیت الله هاشمی توسط رهبری، مراسم تشییع پیکر آن مرحوم از دانشگاه تهران آغاز شده و تا میدان راه آهن ادامه داشته باشد.

قرار است پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از مسیر میدان انقلاب به سمت میدان راه‌آهن تشییع شود و بعد از برگزاری مراسم تشییع، پیکر ایشان به مرقد امام خمینی (ره) منتقل و در جوار مرقد امام راحل دفن شود.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر روز یکشنبه هفته جاری به علت عارضه قلبی و نارسائی تنفسی پس از انتقال به بیمارستان شهدای تجریش در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

اهم حاشیه ها و اخبار این مراسم تشییع متعاقبا منتشر خواهد شد.

— مقامات ارشد کشوری و لشکری از جمله سران قوا، دکتر علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما،‌محسن رضایی، سردار رحیم صفوی ،حجت الاسلام ناطق نوری، علاءالدین بروجردی، محمدرضا نعمت زاده، مجید انصاری ، سردار دهقان وزیر دفاع ،‌حجت الاسلام علی یونسی دستیار رئیس جمهور در امور اقوام،پرویز فتاح رئیس کمیته امداد،هاشمی استاندار تهران، احمد توکلی نماینده سابق مجلس،صالحی امیری وزیر ارشاد، در میان حاضران دیده می شوند.

— از سوی دیگر جمع کثیری هم از مردم با حضور در مرقد امام منتظر آغاز مراسم گرامی داشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و تدفین هستند.

— گفته می‌شود به دلیل ازدحام جمعیت گیت مقابل دانشگاه شکسته شد.

— شبکه های یک و خبر در حال پوشش زنده مراسم تشییع هستند.

— هم اکنون مرثیه سرایی توسط یکی از مداحان در حال اجرا است.

— یاسر و محسن هاشمی دو فرزند آیت الله هاشمی در مراسم در کنار هم نشسته اند و در دو سوی آن ها سردار دهقان وزیر دفاع و سردار صفوی دیده می شوند.

— سردار عزیز جعفری فرمانده سپاه و سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در کنار یکدیگر در صف نخست مراسم آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه تهران حضور دارند.

— فرانس24، الجزیره انگلیسی، بی بی سی جهانی و یورونیوز اقدام به پخش زنده این مراسم کرده اند.

— پایگاه اطلاع رسانی رهبری اعلام کرد:رهبر انقلاب اسلامی تا دقایقی دیگر با حضور در دانشگاه تهران، نماز را بر پیکر حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی اقامه می کنند.

— پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی لحظاتی قبل برای اقامه نماز وارد دانشگاه تهران شد.

فرزندان آیت الله هاشمی با ورود پیکر پدر با حضور بر بالای تابوت لحظاتی اشک ریختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала