آیا سیگارهای الکترونیکی بر باروری مردان تاثیر منفی دارد؟

© Fotolia / Jhk2303آیا سیگارهای الکترونیکی بر باروری مردان تاثیر منفی دارد؟
آیا سیگارهای الکترونیکی بر باروری مردان تاثیر منفی دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نتیجه ی پژوهش های جدید حاکی از آن است که طعم دهنده ها ی شیمیایی در سیگارهای الکترونیک سمی بوده و به اسپرم مردان آسیب می رسانند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری ایسنا به نقل از دیلی میل اطلاع داد: طبق آخرین تحقیقاتی که در کالج دانشگاه لندن در ارتباط با فناوری‌های امروزی، صورت گرفته نشان می‌دهد که سیگارهای الکترونیکی با طعم دارچین، سرعت حرکت اسپرم مردان را کند می‌کند.
طعم دهنده آدامسی، که یکی از محبوب ترین و پرفروشترین نوع طعم دهنده‌هاست، سلول‌های درون بیضه که مسئول تولید اسپرم هستند را از بین می‌برند.
محققان متوجه شدند که طعم دهنده‌های سیگارهای الکترونیکی می‌تواند امکان باروری مردان را کم کنند.
پژوهش های این محققان همچنین نشان می‌دهد که طعم دهنده‌های این سیگارهای الکترونیکی حاوی مواد شیمیایی سرطان زا از جمله فرمالدئید هستند.
فرمالدئید یک ماده‌ی شیمیایی است که در تولید بسیاری از محصولات صنعتی استفاده می شود.
دانشمندان در دانشگاه سالفورد نیز کشف کردند که طعم دهنده‌های سیگارهای الکترونیکی مانند تافی و منتول با کشتن سلول‌های ریه به این قسمت بدن نیز آسیب می‌رسانند.
یکی از محققان این پژوهش بیان داشت که نتایج به دست آمده از این پژوهش واقعا متاثر کننده بود چرا که این طعم دهنده‌های شیمیایی بر وضعیت تحرک، پیشرفت و غلظت اسپرم اثرات مضری می‌گذارند.
7000 طعم مختلف برای این سیگارهای الکترونیکی وجود دارد، اما با آزمایشات انجام شده مشخص شد که طعم‌های دارچین و آدامس از همه مضرتر بودند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала