امریکا 24 هلی کوپتر جنگنده در کره جنوبی مستقر می کند

اشتراک
بخشی از هلی کوپترهای نامبرده به طور موقت در پایگاه ساوون مستقر خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ریانوستی، ایالات متحده امریکا قصد دارد تا فوریه سال جاری 24 هلی کوپتر جنگنده مدل AH-64 Apache برای مقابله با تحریکات احتمالی از سوی کره شمالی در کره جنوبی مستقر کند.

به گزارش رنهاپ به نقل از نماینده فرمانده نیروهای نظامی امریکا، بخشی از هلی کوپترهای نامبرده به طور موقت در پایگاه ساوون مستقر خواهند شد. تا زماین که ساخت پایگاه کمپ هامفریز به پایان نرسد، هلی کوپترها در پایگاه دیگر قرار خواهند داشت.

هلی کوپترهای جنگنده AH-64 Apache بایستی در آینده جایگزین هلی کوپترهای سبک 30 OH-58D Kiowa Warrior شوند. واشنگتن امیدوار است که با این کار سطح آمادگی نیروهای مسلح امریکا را برای وقوع تحریکات جدید از سوی کره شمالی پایین آورد.

اواخر سال 2016 تیخ یون هو دیپلمات کره شمالی که از بریتانیا به کره جنوبی آمده بود ضمن گفتگو با خبرگزاری رنهاپ اعلام کرد که کره شمالی هدف خود را روی تمام کردن ساخت موشک های بالستیک قاره پیما و کلاهک های هسته ای تا پایان سال 2018 گذاشته است. کمی بعد آژانس تلگراف مرکزی کره سخنان وزیر خارجه کره شمالی را منتشر کرد که در آن از آمادگی پیونگ یانگ برای پرتاب موشک های بالستیک قاره پیما در هر زمان و به هر نقطه سخن می رفت.

اشتون کارتر می گوید که چنانچه کره شمالی امریکا یا متحدینش را تهدید کند، ایالات متحده امریکا موشک های کره شمالی را نابود خواهد کرد.

به گزارش رنهاپ، پیونگ یانگ در حال طراحی و ساخت موشک مدل کا.ان-08 با قابلیت جابجایی بیش از 13 هزار کیلومتر است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала