خاطرات «رُز» دختر مبارز سوری از روزهای پرالتهاب شرق حلب

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyخاطرات «رُز» دختر مبارز سوری از روزهای پرالتهاب شرق حلب
خاطرات «رُز» دختر مبارز سوری از روزهای پرالتهاب شرق حلب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
«رُز» دختری سوری است که در عملیات آزادسازی شرق حلب از اشغال گروه‌های تروریستی مشارکت داشت و دوشادوش نیروهای ارتش سوریه با تروریست‌ها جنگید و ثابت کرد که دوستی و علاقه به وطن و دفاع از آن فقط منحصر به مردان نیست.

به گزارش اسپوتنیک، لمی کیالی خبرنگار خبرگزاری تسنیم در حلب با دختر سوری مبارزی در حالی که لباس نظامی پوشیده بود، دیدار کرد و از وی درباره انگیزه‌هایش از جنگ با تروریست‌ها کنار نیروهای ارتش با وجودی که یک دختر است، سؤال کرد که وی در پاسخ گفت: در درجه اول، عشق به وطن و کشور، خانواده و دوستانم مرا به اینجا کشاند، کما این‌که می‌خواستم خدمتی به این سرزمین ارائه کنم.
«رُز» دختری سوری است که در عملیات آزادسازی شرق حلب از اشغال گروه‌های تروریستی مشارکت داشت و دوشادوش نیروهای ارتش سوریه با تروریست‌ها جنگید و ثابت کرد که دوستی و علاقه به وطن و دفاع از آن فقط منحصر به مردان نیست.
«رز» از منطقه‌ای سخن گفت که در آن با تروریست‌ها جنگیده بود و شاهد شدید‌ترین درگیری‌ها بود و هیچ کس طی چهار سال نتوانست وارد آن شود، رز در این زمینه به تسنیم گفت: اینجا منطقه تماس (مستقیم) با افراد مسلح بود، منطقه کاملاً ناامن بود،‌ ما خاکریز و موانع ایجاد کرده بودیم و از طریق سنگرها و کانال‌هایی که ایجاد کرده بودیم، به مواضع خود در قلعه حلب می‌رسیدیم.
وی می‌افزاید: لحظات زیبایی با همرزمان و لحظات دشواری پس از فقدانشان بر ما گذشت،‌ از دست دادن شهدایی که کنار ما در این بخش از وطن جنگیدند، بر ما سخت گذشت.
«رز» درباره این‌که چگونه به‌عنوان یک دختر کنار نیروهای ارتش با تروریست‌ها می‌جنگیده است،‌ اظهار داشت: دختر بودن من معنایش این نیست که کاری از دستم برنمی‌آید، بلکه به‌عکس ثابت کردم که می‌توانم همانند مردان باشم، توانستم کاربرد انواع سلاح‌ها را فرا بگیرم، و تیراندازی کنم، توانستم در درگیری‌ها کنار همرزمانم باشم و در دفع حملات (تروریست‌ها) و دفاع و انفجارها و در هر لحظه کنارشان باشم.
خبرنگار از او پرسید که "آیا این راه را ادامه خواهی‌داد؟" و «رز» در پاسخ گفت: بله به‌یاری خدا، این راه را تکمیل خواهم کرد.
خبرنگار بار دیگر از «رز» سؤال کرد: "تا آزادسازی کامل سوریه؟" و این دختر مبارز چنین پاسخ داد: تا آزادسازی کامل سوریه و حتی پس از آن این راه را ادامه خواهم داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала