پوتین نتیجه جنگ را تغییر داد، ولی آنرا به پایان نرساند

© REUTERS / NTB Scanpix/Lise Aaserudپوتین نتیجه جنگ را تغییر داد، ولی آنرا به پایان نرساند
پوتین نتیجه جنگ را تغییر داد، ولی آنرا به پایان نرساند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان کری وزیر خارجه آمریکا که بزودی این مقام را ترک خواهد کرد در مصاحبه خود اعلام کرد روسیه نتیجه جنگ در سوریه را تغییر داد و به افراط گران اجازه تصرف دمشق را نداد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت RT، افراط گرایان مناطق وسیعی را از بشار اسد گرفتند واوضاع وی را متزلزل کردند. من معتقدم که روسیه و ایران به این جمع بندی رسیدند که لازم است از اسد حمایت کرد و او را نجات داد که در غیر اینصورت افراط گرایان تمام سوریه را در اختیار می گرفتند. مهمتراینکه که آیا پوتین وضعیت را تغییر داد؟ بله، او با کمک ایران و حزب الله و همچنین تمامی کسانی که به مخالفان اجازه قدرت گرفتند را ندادند، این کار را انجام داد.
به گفته جان کری تنها راه حل سوریه یک پیمان صلح است، این پیمان باید حاوی نتایج عملیات گروههای بین المللی حامی سوریه در این کشور و قعطنامه 2254 سازمان ملل باشد.
وی افزود، اما جنگ در اینجا ختم نمی شود، برای رسیدن به آن راه طولانی علیرغم کارهایی که پوتین انجام می دهد در پیش است. وی به جامعه بین المللی، نه تنها برای دستیابی به این صلح، بلکه برای اینکه به نتیجه مطلوب رسیده و سوریه را از نو بازسازی کرد، نیاز دارد.
جان کری ابراز اطمینان کرد که که در آینده نزدیک این امکان بوجود خواهد آمد که طرفین پشت میز مذاکره قرار بگیرند و راه حلی برای مشکلات بیابند. من این موضوع را به عنوان یک فرد عادی اعلام میکنم و نه به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا. حل بحران سوریه از طریق راه حل نظامی غیر ممکن است.
کری اضافه کرد که دیگر وقت زیادی خواهم داشت تا بیندیشم که چه انتخابی باید انجام می شده.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала