فشار آمریکا به پاکستان برای ایجاد پایگاه در نزدیکی مرزهای ایران

© Flickr / bm1632فشار آمریکا به پاکستان برای ایجاد پایگاه در نزدیکی مرزهای ایران
فشار آمریکا به پاکستان برای ایجاد پایگاه در نزدیکی مرزهای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه پاکستانی مدعی شد که کنگره آمریکا به دولت پاکستان فشار وارد کرده تا در نزدیکی مرزهای مشترک با ایران پایگاه نظامی ایجاد کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روزنامه "نوای وقت" مدعی شد که آمریکا برای ایجاد مراکزی در ایالت بلوچستان پاکستان و در نزدیکی مرزهای ایران به دولت اسلام‌آباد فشار وارد می‌کند.

روزنامه پاکستانی به نقل از یک مقام پاکستانی که نخواست نامش فاش شود، نوشته که آمریکا به دلیل اقداماتی علیه ایران برای ایجاد مراکزی در بلوچستان پاکستان تلاش می‌کند اما دولت پاکستان این اجازه را هرگز نخواهد داد.

نوای وقت به نقل از این مقام پاکستانی اظهارداشت که پاکستان اجازه استفاده از خاک این کشور علیه ایران را نخواهد داد.

روزنامه پاکستانی همچنین به نقل از رسانه‌های انگلیسی نوشته است که دو مقام دیگر امنییتی و یک مقام دیپلماتیک پاکستانی موضوع درخواست آمریکا از پاکستان برای ایجاد پایگاه را تایید کرده‌اند.

گفته می‌شود که کنگره آمریکا برای فشار به دولت پاکستان از بهانه‌هایی ماننده پرونده قتل عام مردم بلوچستان توسط نیروهای امنیتی پاکستانی و دادن خودمختاری به مردم بلوچ این کشور استفاده خواهد کرد.

به نوشته نوای وقت، دیپلماتهای آمریکایی از مقامات نظامی پاکستان درخواست کرده‌اند که دستکم اجازه فعالیت جاسوسی در مرزهای ایران را به آنها بدهند.

مقامات آمریکایی همچنین مدعی هستند که با ایجاد مراکزی در ایالت بلوچستان پاکستان فعالیت طالبان افغان را نیز تحت نظر خواهند گرفت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала