گزارش و تحلیل

دوران کودکی

© Fotolia / Saharosaدوران کودکی
دوران کودکی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دوران کودکی بر میزان دارایی تأثیر می گذارد.

متخصصان  کالج دانشگاهی  لندن  به این نتیجه رسیدند: افرادی که  دوران کودک سختی  را پشت سر گذاشته باشند  در بزرگسالی از مرخصی های طولانی ایام بیماری  بیش از  همسن و سالان  موفق خود  استفاده می کنند.  آنها همچنین از شانس کمتری برای  خرید خانه شخصی برخوردار می شوند. نتایج تحقیقات متخصصان در  سایت کالج لندن منتشر شده است.

آنها  مسیر زندگی  بیش از 8 هزار نفر متولد سال 1958  تا رسیدن آنها به سن 50 سالگی  را مورد مطالعه قرار دادند  و آن را با شاخص های اصلی  اجتماعی — اقتصادی  مقایسه کردند. پیامدهای منفی پرورش نادرست کودکان در دوران نوجوانی نمایان شد- بچه های  خانواده های فقیر در درسهای ریاضی و  قرائت  ضعیف تر بودند که در آینده  بر شانس آنها در یافتن شغل  خوب تأثیر گذاشت.  محققان به این نتیجه رسیدند که بزرگسالانی که دوران سخت کودکی را پشت سر گذاشتند با استفاده  از  مرخصی های بیماری طولانی، بیشتر غیبت کردند و نتوانستند  تا سن 50 سالگی از  خانه شخصی خود برخوردار شوند.

 بعلاوه افرادی در سن بزرگسالی  بیشتر با  پیامد  منفی دوران کودکی مواجه شدند که  علاوه بر کمبود رفاه در خانه، با رفتار خشونت آمیز والدین روبرو شده بودند.  این افراد  دوبار بیشتر از مرخصی های طولانی ایام مریضی استفاده کردند.

بدین ترتیب، عواقب جو خانوادگی  در واقع طولانی  خواهد بود و می تواند بر  زندگی  شخص تأثیر بگذارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала