درخواست عفو براى سرباز اسرائيلى از سوى نتانياهو

© REUTERS / Jonathan Ernstنخست وزير اسرائيل، بنيامين نتانياهو حمايت خود را از عفو سرباز اسرائيلى محكوم به قتل يك فلسطينى اعلام كرد
نخست وزير اسرائيل، بنيامين نتانياهو حمايت خود را از عفو سرباز اسرائيلى محكوم به قتل يك فلسطينى اعلام كرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزير اسرائيل، بنيامين نتانياهو حمايت خود را از عفو سرباز اسرائيلى محكوم به قتل يك فلسطينى اعلام كرد

یه گزارش اسپوتنیک به نقل از آر تی در اسرائيل دادگاه سرباز ارتش را كه در ماه مارچ ٢٠١٦ با شليك خود به سر يك فلسطينى كه روى زمين افتاده بود او را كشت، متهم شناخت. وكلا به اين نتيجه رسيدند كه مقتول فلسطينى كه قصد حمله با چاقو را داشته در آن لحظه خطرى را نميتوانسته ايجاد كند، براى همين گروهبان نيروى دفاعى اسرائيل (تزاهال) حق بر شليك نداشته. اقدام او را به عنوان قتل غير عمد شناختند. با اين حال، نخست وزير اسرائيل، بنيامين نتانياهو و ديگر مقامات ارشد خواستار عفو اين سرباز ارتشى شدند. اين تصميم و اقدام تلاويو سبب خشم و واكنش سازمان هاى حقوق بشر، از جمله ديدبان حقوق بشر شد.
نخست وزير اسرائيل، بنيامين نتانياهو حمايت خود را از عفو سرباز اسرائيلى محكوم به قتل يك فلسطينى اعلام كرد و در صفحه فيسبوك خود نوشت:
" اين يك روز سخت و دردناك براى همه ما بود، مخصوصا براى الور و خانواده او، سربازان تزاهال و خيلى از شهروندان و پدران و مادران سربازان ارتش… من خواستار عفو الور آزارى ميباشم."
به اعتقاد نتانياهو اقدامات سربازان اسراييلى براى محافظت از زمين ها و خانواده هاى خود نبايد مورد ترديد قرار بگيرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала