هشدار ریابکوف به شرکای اروپایی در خصوص متنشنج کردن شورای امنیت

© Sputnik / Valeriy Melnikovمقام روسی: تهدیدات غرب به اعمال تحریم های جدید حاکی از ناتوانی سیاسی است
مقام روسی: تهدیدات غرب به اعمال تحریم های جدید حاکی از ناتوانی سیاسی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تاس، شورای امنیت پیش نویس قطعنامه وضع تحریم علیه سوریه را به بحث گذاشت.

این قطعنامه توسط بریتانیا و فرانسه آماده شده و شامل وضع تحریم هایی علیه سوریه به خاطر انجام حملات نظامی و استفاده از موادشیمیایی می شود. متیو رایکروفت نمایدنه دایم بریتانیا در سازمان ملل خطاب به روزنامه نگاران گفت که محتوای این سند که روسیه به شدت با آن مخالفت می کند و همچنین زمان اعلام ان برای رای گیری به بحث گذاشته شده است.

دیپلمات بریتانیایی در نشست غیرعلنی شورای امنیت در خصوص شرایط استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه می گوید: «بریتانیا و فرانسه روی قطعنامه ای کار می کردند که علیه استفاده کنندگان از سلاح شیمیایی در درگیری ها تنظیم شده است. مکانیزم های مشترک تحقیقات سازمان ملل و سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی اثبات کرده که نیروهای رژیم سوریه در حملات خود از سلاح شیمیایی نیز بهره گرفته اد. ما با همکارانمان در شورا راجع به پیش نویس این قطعنامه و زمان رای گیری صحبت کرده ایم».

پیش نویس قطنامه اواخر ماه دسامبر به شورای امنیت ارسال شده است. تحریم های پیشنهادی در این سند شامل منع فروش هرگونه هلی کوپتر به دولت، ارتش و سازمان های دولتی کشور می شود. برای اتخاذ این تدابیر از نتایج اعلام شده در گزارش کمیسیون تحقیقات سازمان ملل و سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی استفاده شده که دولت دمشق را محکوم به استفاده از سلاح شیمیایی توسط هلی کوپتر کرده است.

در سند همچنین تحریم هایی علیه 11 شخص حقیقی و 10 سازمان عنوان شده که گویا در این حملات دست داشته اند. از تمهدیات صورت گرفته می توان به راکد کردن سهامو منفع خروج از کشور اشاره کرد. علاوه بر این، در صورت موافقت کشورهای رای دهنده، فروش کلر و سلاح های مرتبط با مواد شیمیایی به این کشور ممنوع می شود.

روز 28 دسامبر خبرگزاری تاس اعلام کرد که سرگی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه متن آماده شده توسط بریتانیا و فرانسه را کاملا غیرقابل قبول عنوان کرده و هدف آن را فشار سیاسی بر دمشق نامید. سیاستمدار روس به شرکای اروپایی در خصوص تلاش برای متنشنج کردن فضا در شورای امنیت و برهم زدن شرایط سیاسی هشدار دارد. وی تاکید کرد که از این قطعنامه نتیجه ای حاصل نمی شود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала