تکذیب خبر نفوذ یکی از سران داعش به خاک روسیه

© AP Photo / Visar Kryeziuسیاستشناس: آمریکا با حضور نظامی خود اروپا را محمکم در دست نگه می دارد
سیاستشناس: آمریکا با حضور نظامی خود اروپا را محمکم در دست نگه می دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ریانوستی، پلیس کوزوو خبری که اخیرا در رسانه ها مبنی بر نفوذ یکی از سران داعش به خاک کوزوو منتشر شده بود را تکذیب کرد.

پیشتر روزنامه دیلی میل به نقل از منابع و آژانس های جاسوسی ایتالیا خبر داده بود که مهاجری با گروهی متشکل از 400 شبه نظامی در پوشش پناهجو به این کشور وارد شده است. به گفته این نشریه، تروریست ها بعد از تحمل تلفات جدی در نبرد سوریه را ترک کرده اند.

نشریه مذکور تاکید می کند که لاودریم مهاجری و دیگر همدستان وی در کوزوو حضور ندارند.

طبق گفته رسانه های گروهی، لاودریم مهاجری سرباز سابق ناتو که آلبانی تبار می باشد و همچنین ابو عبدالله الکوزوو یکی از چهره های نامدار داعش اواخر سال 2012 به سوریه رفته و در چند ویدئوی تبلیغاتی این گروه مشاهده شده اند.

طبق اخبار موجود، بعد از بازگشت این شهروند آلبانی تبار، احتمال وی در آماده سازی انفجار حین مسابقه فوتبال اسراییل — آلبانی در نوامبر 2016 و برنامه حمله به چند سازمان دولتی در کوزوو و صربستان از جمله کلیساهای ارتدوکس این کشورها شرکت داشته است. در این جریان 19 نفر بازداشت شدند که احتمالا همگی از الکوزوو دستور می گرفته اند. روزنامه ایتالیایی اسپرسو می نویسد که الکوزوو در سال 2013 مرز کوزوو را رد کرده و از کشور گریخته است.

گروهک تکفیری داعش امروز یکی از تهدیدهای اصلی امنیت جهانی است. طی سه سال گذشته این تروریست ها توانسته اند مناطق وسیعی از عراق و سوریه را تحت اشغال درآورند که طی چند ماه گذشته از آنها پس گرفته شده است. جبهه واحد برای مبارزه با داعش تشکیل نشده اتس و نیروهای دولتی سوریه با حمایت نیروهای هوایی روسیه، ارتش عراق، ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا و کردها در حال مبارزه با این گروهک تروریستی هستند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала