انتقاد مسکو از اقدامات تخریب کننده در امریکا

© Photo / Ministry of defence of the Russian Federationارائه ویدئوی حرکت کاروان کمک های انسانی در سوریه از سوی وزارت دفاع روسیه
ارائه ویدئوی حرکت کاروان کمک های انسانی در سوریه از سوی وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد حملات ائتلاف آمریکا ضد داعش در سوریه از سال 2012، با هدف نابود کردن زیرساخت‌های این کشور بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا از سال 2012 مشغول بمباران و نابود کردن زیرساخت‌های کشور سوریه است.

سرهنگ «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه حملات هوایی ائتلاف آمریکایی هیچگاه تاسیسات نفتی تحت کنترل داعش را هدف قرار نداده‌ است، تاکید کرد بلکه بصورت سیستماتیک زیرساخت‌های سوریه را نابود کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» کوناشنکوف همچنین افزود که حملات هوایی جنگنده‌های روسی در سوریه، 35هزار عنصر تروریستی را به هلاکت رسانده که از این میان 204 نفر از فرمانده‌های میدانی بوده‌اند.

این اظهارات مقام روسی پس از آن مطرح می‌شود که واشنگتن این کشور را به اجرا کردن سیاست زمین سوخته در سوریه متهم کرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادامه داد: بر سر آتش‌بس فراگیر در سوریه و عدم حضور آمریکا در مذاکرات صلح این کشور در «آستانه» پایتخت قزاقستان توافق کردیم.

وی تاکید کرد: «جان برنان رئیس سازمان سیا به خوبی از این حقیقت آگاه است که ائتلاف بین‌المللی از مدت‌ها قبل از آنکه روسیه حملات هوایی در سوریه را آغاز کند، زیرساخت‌های اقتصادی سوریه را نابود می‌کرد تا دولت مشروع آن را تا جایی که ممکن است ضعیف‌تر کند. این مسئله منجر به شکل‌گیری میلیون‌ها آواره شد.»

این مقام روس اظهار داشت اما با این حال چیزی که حائز اهمیت می‌باشد این است که بدون دولت فعلی و روبه‌پایان آمریکا و بدون سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) توافق آتش‌بس 30 دسامبر بدست آمد.

کوناشنکوف تاکید کرد: «می‌خواهم یادآور شوم که تمام جنگ‌های بزرگ در دهه‌های اخیر که از سوی آمریکا و به بهانه‌های دروغین علیه یوگسلاوی، عراق، افغانستان و لیبی شروع شد، همگی با ویرانی زیرساخت‌های اقتصادی آن کشورها توسط نیروی هوایی آمریکا پایان یافت. و این تصادفی نیست که کمپانی‌های نزدیک به سیا و پنتاگون در صف اول ارائه خدمات برای بازسازی تاسیسات بزرگ اقتصادی هستند.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала