گزارش و تحلیل

خواهران خیریه

© Sputnik / Mikhail Alaeddinبیمارستان صحرایی وزارت دفاع روسیه
بیمارستان صحرایی وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خواهران خیریه در وزارت دفاع روسیه خدمت می کنند.

بیمارستان و مرکز توانبخشی ارتش روسیه از پرستاران  و پزشکانی برخوردار خواهند شد که بطور ویژه ای آموزش دیده اند و برای  نجات جان  نظامیان از آتش دشمن  بطور مستقل  عمل خواهند کرد.

اداره کل پزشکی وزارت دفاع روسیه  تصمیم گرفت برنامه  آموزشی را گسترش بدهد.  این برنامه آموزش متخصصان  در رشته های  مشخص پزشکی را در نظر می گیرد  که در رشته  عمل  جراحی صحرایی آموزش  می بینند و می توانند در میدان نبرد عمل جراحی را روی  سربازان  انجام داده و  به  توانبخشی  سربازان مجروح و  مبتلا به بیماری های سنگین کمک برسانند.  این نوع متخصصان مجبور می شوند  نه تنها در بیمارستان های صحرایی، بلکه بطور مستقیم در میدان نبرد  دانش خود را بکار بگیرند. در وزارت دفاع روسیه، پرستاران جدید را خواهران خیریه  می نامند.

آکادمی  نظامی — پزشکی به نام « اس.ام.کیروف» در سنت پطربورگ پزشکان نظامی امدادگر را آموزش می دهد و  شعبه مسکوی آن به آموزش  پرستاران  می پردازد که  کالج پزشکی بر اساس آن گشایش یافته است.

سرهنگ ویاچسلاو  پولوینکا Vicheslav Polovinka  رئیس شعبه مسکویی آکادمی نظامی — پزشکی  « اس.ام.کیروف» در این خصوص گفت: « در ارتباط با  تقاضای بالا برای  کادرهای  حرفه ای  متوسطه، آموزش « پرستاران نظامی» در  مسکو از سر گرفته می شد که  پس از اتمام  11 سال تحصیل در مدارس عمومی  می توانند تحصیلات خود را در کالج نظام ادامه بدهند. در استان مسکو،  تعداد زیادی  سازمان های  نظامی — پزشکی وجود دارد  اما پرستاران  حرفه ای کافی نیستند. دانش تخصصی و مهارت های حرفه ای که در این کالج به دانشجویان آموخته می شود تا حد زیادی با  آنچه در کالج ها و مراکز آموزشی پزشکی آموخته می شود فرق دارد.  در کالج های ارتشی بیشتر  جراحی صحرایی و  درمان  سربازان در شرایط جنگی آموزش داده می شود. کیفیت و کارایی آموزش بالا خواهد بود. پرستاران و پزشکان  امدادگر پس از فارغ التحصیل شدن از کالج   می توانند دست راست پزشک باشند و به مجروحان کمک پزشکی با کیفیتی ارائه بدهند».

به گفته  متخصص ، یکی از مهمترین اهداف آموزشی، این است که دانشجویان در محیط  جنگی  به یادگیری بپردازند.  از اولین ماه های تحصیل ، دانشجویان دوره کارآموزی را در  مراکز عالی  نظامی — پزشکی وزارت دفاع خواهند گذراند. پرستاران ارشد که از سابقه کار زیاد و تجربه  ارائه کمک پزشکی به مجروحان برخوردارند  راهنمای آنها خواهند بود.

ویاچسلاو پولووینکا در ادامه توضیح داده گفت: « ما می خواهیم  پرسونل با تحصیلات متوسطه پزشکی را تربیت کنیم. آنها  باید قادر باشند تا رسیدن  پزشک، خودشان دست به تشخیص مقدماتی بزنند ، کاردیوگرام را آماده و کارهای ضروری دیگر  را انجام بدهند  تا پزشک  قبل از  رسیدن به نزد بیمار بخوبی با وضعیت بیمار   آشنا باشد».

ادوارد گاوریلوف مدیر بنیاد  « تندرستی — Zdorovie» گفت که  برنامه  آموزش  پرسونل با تحصیلات متوسطه پزشکی ، استاندارد جدید فعالیت در این رشته را  ایجاد می کند.

«  اگر نظامیان خواهان تغییر  آموزش  متخصصان در رشته پزشکی هستند — این حق آنهاست.  اگر در وزارت دفاع  معتقدند  که پرستار و یا پزشک امدادگر باید از دانش بیشتر و یا مهارت های  حرفه ای  دیگری برخوردار باشد، اینکار باید انجام شود.  به ویژه که تمام شرایط برای اجرای این اهداف وجود دارد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала