اشتباهاتی که ترامپ نباید در رابطه با ایران تکرار کند

© AFP 2023 / Timothy A. Claryپایین آمدن محبوبیت ترامپ
پایین آمدن محبوبیت ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وال استریت ژورنال به ترامپ هشدار داد که اشتباهات رییس جمهور سابق را در رابطه با برنامه هسته ای ایران تکرار نکند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، وال استریت ژورنال در گزارشی ضمن ارائه 5 راهکار به دونالد ترامپ درباره آنچه مواجهه با ایران خوانده نوشت در حالی که مخالفان توافق هسته‌ای ایران از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه به دنبال بررسی نواقص توافق هسته‌ای هستند اما آنها باید تلاش کنند تا اشتباهات گذشته را دوباره تکرار نکنند.

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی ضمن ارائه 5 راهکار برای آنچه مواجهه با ایران خوانده نوشت: به جای تلاش برای اعمال تحریم‌های بیشتر در راستای لغو توافق هسته‌ای و یا انجام مذاکرات مجدد در این باره، ضروری است اعتبار آمریکا برای مقابله با «تجاوزات ایران» و تلاش ایران برای تغییر در خارمیانه، بازسازی شود.

به نوشته وال استریت ژورنال دو قضاوت نادرست به وسیله باراک اوباما باعث ایجاد این توافق فاجعه آمیز شده است: اول اینکه اوباما از تهدیدات قابل باور نظامی علیه ایران خودداری کرد و برای وادار کردن ایران به مذاکره به تحریم‌های اقتصادی کنگره روی آورد و دوم اینکه اوباما تنها بر روی برنامه هسته‌ای ایران متمرکز شد و رفتار ایران در منطقه را نادیده گرفت و ایران نیز بدون متحمل شدن هیچ‌گونه فشار مفاد توافق هسته‌ای را شکل داد و به نفوذ در منطقه ادامه داد.

در ادامه این گزارش آمده است که سیاست مذاکره فعلی این اشتباهات را نادیده گرفته و در عوض با اعمال تحریم بیشتر به دنبال تقویت توافق هسته‌ای با ایران است و این رویکرد بازده معکوس خواهد داشت.

وال استریت می نویسد: آمریکا چندین سال زمان نیاز دارد تا اعتبار خود را بازسازی کند اما ایران تنها طی چند هفته می‌تواند به برنامه هسته‌ای خود باز گشته و به آن ادامه دهد و حتی با پایبند بودن به توافق هسته‌ای، ایران می‌تواند به اقدامات خود در منطقه ادامه دهد.

وال استریت در ادامه ادعا کرده است که عنصر ضروری برای برخورد با ایران تهدید معتبر نظامی است.

این پایگاه در ادامه نوشت: دولت ترامپ برای هشدار دادن به ایران می‌تواند از 5 راهکار استفاده کند که این راهکارها مزیت استراتژیک خواهند داشت.

1. دستور به پنتاگون برای به روز رسانی طرح‌های احتمالی خود برای استفاده از گزینه نظامی علیه ایران از جمله تأسیسات هسته‌ای، به خصوص زمانی که ایران توافق هسته‌ای را نقض کند و یا از آن خارج شود.

2. تغییر قوانین برای تعامل کشتی‌های آمریکایی در خلیج فارس: وال استریت در این خصوص ادعا کرده است که بعد از این نباید رفتارهای تحریک‌آمیز ایران تحمل شود و همان طور که ترامپ در مناظره اول خود با هیلاری کلینتون گفته است آنها باید از آب بیرون گذاشته شوند، و این پیامی مناسب برای ایران و سایر کشورها خواهد بود.

3.تقویت ائتلاف ضد ایران در منطقه: آمریکا نباید متحدان منطقه‌ای خود را کنار بگذارد، کاری که اوباما انجام داد، و باید با آنان همکاری نزدیک و تنگاتنگ داشته باشد و این امر شامل اقداماتی مانند حمایت از عربستان در بحران یمن، افزایش حمایت از اردن، حمایت از رئیس جمهور مصر و حمایت از جمهوری آذربایجان می‌شود.همچنین این اقدام شامل حمایت از رژیم صهیونیستی نیز می‌شود و آمریکا باید با افزایش کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی از آنها حمایت کند.

4.اعلام طرح‌هایی برای ایجاد سامانه موشکی در خلیج فارس و اروپای شرقی با حضور رژیم صهیونیستی و متحدان آمریکا که این اقدام تهدیدات موشک بالستیک ایران را که توافق هسته‌ای به آن مشروعیت داده است را خنثی می‌کند.

5.قطع نفوذ «هلالی» ایران از تهران تا بیروت؛ ایران در پایتخت سوریه و عراق حضور فعال دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала