انتقال زندانیان بیشتری از گوانتانامو توسط کاخ سفید پیش از تحلیف ترامپ

© REUTERS / U.S. Department of Defense/Petty Officer 1st Class Shane T. McCoyانتقال زندانیان بیشتری از گوانتانامو توسط کاخ سفید پیش از تحلیف ترامپ
انتقال زندانیان بیشتری از گوانتانامو توسط کاخ سفید پیش از تحلیف ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاخ سفید اطلاع داد : زندانیان بیشتری از گوانتانامو، قبل از مراسم تحلیف ترامپ در تاریخ ۲۰ ژانویه منتقل می شوند.

به گزارش اسپوتنیک ، خبرگزاری ایسنا به نقل از شبکه خبری دویچه وله نوشت: دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب آمریکا اطلاع داد که روند انتقال زندانیان گوآنتانامو را متوقف می‌کند.
اما کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که به این روند ادامه خواهد داد.
جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید بیان داشت: من فکر می کنم که تا قبل از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ زندانیان بیشتری از این زندان منتقل شوند.
ترامپ قبل از این اظهارات جاش ارنست گفته بود که دیگر زندانی‌ای از گوآنتانامو آزاد نمی‌شود.
سخنگوی کاخ سفید نیز در واکنشی مستقیم به این مطلب از سوی ترامپ گفت که رییس جمهور منتخب آمریکا فرصت دارد تا پس از ایراد سوگند در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ سیاست‌هایی که مدنظرش است را اجرایی کند.
در حال حاضر ۵۹تن هنوز در این بازداشتگاه که در خلیج گوآنتانامو در کوباقرار دارد، زندانی هستند و ۲۰ تن از این افراد می‌توانند منتقل شوند. یکی از منابع مطلع اعلام کرد که دولت اوباما قصد دارد تا ۱۸ تن از این افراد را منتقل کند.
یافتن کشورهایی برای پذیرش این افراد، با مشکلاتی روبرو شده و زمان بر است. بسیاری از این افرادی که در زندان گوآنتانامو هستند، به جرمی متهم نشده‌اند اما به ظن دست داشتن در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در این زندان هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала