راه اندازی جاده ابریشم جدید از چین به بریتانیا

© Sputnik / Vladimir SmirnovЛокомотив едет по Восточно-Сибирской железной дороге в районе станции "Большой луг" в Иркутской области
Локомотив едет по Восточно-Сибирской железной дороге в районе станции Большой луг в Иркутской области - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخستین قطار باربری از چین به مقصد لندن حرکت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بی بی سی ، این قطار باربری از ایستگاه ییوو غربی در استان ژیجانگ، واقع در شرق جمهوری خلق چین عازم ایستگاه راه آهن بارکینگ در لندن شده و با طی مسافتی بیش از دوازده هزار کیلومتر پس از هجده روز به مقصد خواهد رسید.
هزینه حمل کالا با خط آهن کمتر از هزینه حمل آن با کشتی اما زمان رسیدن آن به مقصد کوتاه‌تر است در حالیکه هزینه آن به مراتب بیشتر از حمل هوایی کالاست که در فاصله زمانی کوتاهی به مقصد می‌رسد. به این ترتیب، ارتباط ریلی از لحاظ هزینه و زمان حمل بین حمل دریایی و هوایی قرار دارد و گزینه دیگری را در اختیار صادرکنندگان چینی و اروپایی قرار می‌دهد.
از مسیر این خط آهن با عنوان "جاده ابریشم جدید" نام برده شده است. قطار باربری پس از خروج از چین از کشورهای قزاقستان، روسیه، بلاروس، لهستان، آلمان، بلژیک و فرانسه عبور خواهد کرد و سپس به بریتانیا خواهد رسید.
بریتانیا هشتمین کشور و لندن پانزدهمین شهر در مسیر قطار "جاده ابریشم" است.
راه‌اندازی سرویس جدید ترابری بخشی از برنامه چند میلیارد دلاری شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری چین تحت عنوان "یک کمربند، یک جاده" شامل برنامه توسعه حمل و نقل ریلی کالا از چین به مقصد کشورهای اروپایی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала