نماینده روسیه واحد خواستار اخراج دیپلمات های امریکای شد

© REUTERS / Jacquelyn MartinГосударственный секретарь США Джон Керри и министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время встречи в Цюрихе
Государственный секретарь США Джон Керри и министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время встречи в Цюрихе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یوگنی فیدوروف نماینده حزب «روسیه واحد» طی نامه ای از سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درخواست کرد که 12 دیپلمات امریکایی حاضر در روسیه را از کشور اخراج کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ریانوستی، یوگنی فیدوروف نماینده حزب «روسیه واحد» طی نامه ای از سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درخواست کرد که 12 دیپلمات امریکایی حاضر در روسیه را از کشور اخراج کند.

وی در پیام خود به لاوروف نوشته است: «در شرایطی که ایالات متحده امریکا علیه روسیه از تحریم های متعدد و جدید استفاده می کند، حضور و فعالیت دیپلمات های این کشور برای امنیت ملی روسیه یک تهدید به شمار می رود».

хромая утка - اسپوتنیک ایران
"خطر! اردک لنگ خشن!" مطالب رسانه های غربی درباره ترول سفارت روسیه در لندن برای اوباما
این نماینده روس نام 12 دیپلمات امریکایی حاضر در فدراسیون روسیه را برای وزارت خارجه ارسال کرده تا در صورت تصمیم گیری از سوی وزارت خارجه آنها را اخراج کنند. در این فهرست بردفورد بلی دبیر اول سفارتخانه امریکا، لین تریسی معاون سفیر امریکا، مایکل ریتچی معاون رایزنی اقتصادی امریکا در اورال، انتونی گودفری رییس بخش سیاسی سفارتخانه، دوگلاس کرامر مشاور اقتصادی سفارتخانه، توماس لیری سرکنسول امریکا در پترزبورگ و چد نوربرگ کنسول امریکا در پترزبورگ نوشته شده است.

به گفته فیدوروف، این افراد پیوسته با نمایندگی های ستون پنجم و جاسوسان بانفوذ امریکا در سراسر کشور ملاقات و گفتگو می کنند.

دستگاه یاست جمهوری باراک اوباما تحریم هایی را علیه 9 شرکت و سازمان و شخص حقوقی روس از جمله آژانس امنیت فدرال و اداره جاسوسی روسیه وضع کرده و دلیل آن را دخالت در انتخابات و فشار بر سیاستمداران امریکایی حاضر در روسیه اعلام کرده است. علاوه بر این امریکا دسترسی روسیه به دو مجموعه «ویلاهای» خارج شهر سفارتخانه روسیه در نیویورک و سفارتخانه روسیه در واشنگتن که ملک دیپلماتیک روسیه محسوب می شود را بسته است. اوباما 35 تن از دیپلمات های روس را ممنوع الورود کرده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала