خط و نشان ترامپ برای کره شمالی

© AFP 2023 / Don Emmertخط و نشان ترامپ برای کره شمالی
خط و نشان ترامپ برای کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا در توییتر خود نوشت : کره شمالی هرگز نمی تواند یک موشک هسته ای با قابلیت رسیدن به خاک آمریکا تولید کند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا پس از آن مطرح شد که رهبر کره‌شمالی متعهد شد یک موشک بالستیک قاره‌پیما را در سال جدید بهره برداری کند. به نظر می رسد کیم جونگ اون تلاش دارد تا با اعلام اینکه ساخت موشک بالستیک قاره‌ پیما آنها در مرحله نهایی است، آمریکا را تحت فشار قرار دهد.
ترامپ دوشنبه در توئیتر خود نوشت: کره‌شمالی به تازگی اعلام کرده که در مراحل نهایی تولید یک موشک هسته‌ای با قابلیت رسیدن به بخش‌هایی از خاک آمریکاست. چنین چیزی هرگز رخ نخواهد داد!
گرچه واشنگتن مکررا تاکید می‌کند که هرگز کره‌شمالی را به عنوان یک کشور هسته‌ای نخواهد پذیرفت اما ترامپ تاکنون به صورت شفاف نگفته‌ که سیاستش در قبال این کشور منزوی چیست.
رهبر کره‌شمالی یکشنبه در سخنرانی تلویزیونی‌اش به مناسبت سال نو میلادی گفت: تحقیق و تولید تجهیزات نوین با موفقیت و پویایی در دست انجام است و آماده‌سازی برای پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره‌پیما در مراحل نهایی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала