سناتور مک کین از پیوستن گرجستان به ناتو حمایت می کند

© AFP 2023 / Brendan SmialowskiСенатор Джон Маккейн
Сенатор Джон Маккейн - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مک کین:. ما همیشه از فضای سیاسی مناسب در گرجستان و آزادی رسانه ها در این کشور حمایت می کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اینترفاکس، گیورگی مارگولاشویلی رییس جمهور گرجستان روز دوشنبه با سناتور جون مک کین، لیندسی گرموم و امی کلوبوچار در تفلیس دیدار کرد. در این دیدار به گفته دبیر مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری گرجستان، موضوع شراکت استراتژیک بین گرجستان و امریکا و همچنین تعمیق همکاری های اقتصادی و امنیتی به بحث و بررسی گذاشته شد.

در پیام دفتر ریاست جمهوری گفته شده که مارگولاشیویلی از سناتورهای امریکایی به خاطر حمایت در بحث تمامیت ارضی و حاکمیت قانونی گرجستان قدردانی کرده است.

جون مک کین پس از پایان دیدار به روزنامه نگاران گفت: «ما از رییس جمهور گرجستان به خاطر مشارکت در عملیات نظامی صلحبانی بین المللی از جمله در افغانستان تشکر کرده و یک بار دیگر حمایت خود را از آزادی و استقلال گرجستان اعلام می کنیم».

سناتور امریکایی همچنین خبر داد که با نمایندگان اپوزیسیون گرجستان دیدار و گفتگو کرده است. وی تاکید کرد: «ما دیدار خوبی با دوستانمان از اپوزیسیون داشتیم. ما همیشه از فضای سیاسی مناسب در گرجستان و آزادی رسانه ها در این کشور حمایت می کنیم. ما به حمایتمان از تلاش های گرجستان برای پیوستن به ناتو ادامه می دهیم».

دیدار هیات سناتورهای امریکایی از گرجستان امروز دوشنبه 2 ژانویه 2017 به پایان می رسد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала