گزارش و تحلیل

کرملین گناهکار

© Sputnik / Alexei Druzhinin/Anton Denisov/Press service of the president of the Russian Federationکرملین
کرملین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا روسیه را به چه گناهانی متهم می کند.

وقتی نقشه های آمریکا شکست می خورند، روسیه گناهکار اعلام می شود.  در سال 2016 میلادی،  کاخ سفید، کرملین را به  هکر سرورهای  حزب دمکراتیک ، عملیات  تهاجمی در خاک اکراین  و آتشباری افراد غیرنظامی  در سوریه متهم کرد.  بعلاوه ، روسیه گویا  شهروندان آمریکا را با کمک تبلیغات  رسانه ای — RT и Sputnik- کنترل می کند.  در برنامه امروز به بررسی فانتزی  واشنگتن در سال 2016 می پردازیم.

هکرهای روسی

پس از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، وقتی مشخص شد که  دمکرات ها مجبور به عقب نشینی در مقابل جمهوریخواهان شدند، مقامات آمریکا  روسیه را متهم به دخالت در روند انتخابات کردند. در اصل اتهامات وارده در خصوص — حملات هکری  به شبکه کامپیوتری  حزب دمکرات  و  پست الکترونی  هیلاری کلینتون  وزیر امور خارجه سابق آمریکا بود.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت: «  روسیه مسئول  هک دمکرات ها اعلام شده است. این نکته بسیار گویاست که این رویداد در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رخ داده است».

 هیلاری کلینتون  ناکام نیز به این اتهامات پیوست.  به عقیده وی،  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شخصا هک سرورها را سازماندهی کرده است.

کلینتون در ماه دسامبر در دیدار با  حامیان  کمپین انتخاباتی خود گفت: « ما باید  اعتراف کنیم که پوتین شخصا  حملات  سایبری  را با هدف  دخالت در روند انتخاباتی  و آسیب به  دمکراسی ما  رهبری کرده است.  علت می تواند  نظر شخصی وی نسبت به من باشد».

 جون مک کین سناتور  جمهوریخواه از وی پیشتیبانی کرد که در مصاحبه با  رسانه های آمریکایی  گفت که  روسیه « هر روز خدا» به  فضای  اطلاعاتی آمریکا  حمله می کند.

جنگ های شفاف

وزارت امور خارجه آمریکا  فاقد ثبوت آن است که  روسیه  از رزمندگان در شرق اکراین حمایت می کند.  اما سراسر سال 2016،  دولت آمریکا  تأکید می کرد  که مسکو  مفاد موافقتنامه « مینسک» را که در سال 2014 به امضا رسید اجرا نمی کند.

جون کربی  سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در روز 20 دسامبر  روسیه را متهم  به کشته شدن نظامیان  اکراین کرد.

وی در  زمان کنفرانس کوتاه مدت مطبوعاتی  به خبرنگاران گفت: «  شش  نظامی اکراین  کشته شدند و 33  نفر در  زمان حمله  جدایی طلبانه  روسیه در تلاش  تصاحب بیشتر خاک اکراین  صدمه دیدند که بیشترین  تلفات طی دو روز از ژوئن  سال 2015 میلادی است که ما شاهد آن بودیم».

کربی  اعلام کرد که ایالات متحده  به سیاست تحریمی  بر علیه روسیه  ادامه خواهد داد  زیرا روسیه گویا تمامیت ارضی اکراین را نقض می کند.

سخنگوی وزارت کشور آمریکا  در این خصوص گفت: «  تحریم های ضد روسیه  آمریکا تا زمانی که کرملین  به نقض تمامیت ارضی اکراین خاتمه بدهد و مفاد  موافقتنامه مینسک را اجرا کند، ادامه خواهند یافت».

شایان ذکر است که  روسیه بارها اعلام کرده است  که هیچگونه  ارتباطی با  درگیری  مسلحانه داخلی اکراین ندارد  و در پایان هر چه سریعتر آن ذینفع است.

 در ماه ژوئیه، ناتو از نمونه آمریکا پیروی کرد. اوباما  در نشست  ورشو،  به نمایندگی از طرف 28  کشور عضو ائتلاف  اعلام نمود که ناتو  همکاری با روسیه را  تا زمانی که  فدراسیون روسیه مفاد  موافقتنامه « مینسک» را اجرا کند، متوقف خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала