ممنوع الخروجی معاونان پیشین وزارت کشور افغانستان

© Sputnik / Host photo agency/Alexey Filippovممنوع الخروجی معاونان پیشین وزارت کشور افغانستان
ممنوع الخروجی معاونان پیشین وزارت کشور افغانستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به دستوررئیس جمهور افغانستان ، معاونان پیشین وزارت کشور ممنوع الخروج می شوند.

به گزارش اسپوتنیک ، خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «جمهور»نوشت: «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان دستور ممنوع الخروج شدن معاونان پیشین وزارت کشور را صادر کرده و تاکید کرده است که آنان باید به دادستانی این کشور معرفی شوند.

اشرف غنی دستور داده است که معاونان وزارت کشور که در سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ به عنوان معاون محافظت عمومی این وزارتخانه فعالیت داشته اند، ممنوع الخروج و برای پیگرد قضایی به دادستانی معرفی شوند.

رئیس جمهور افغانستان خاطر نشان کرده است که تمامی کارمندانی که در ۱۰ سال اخیر در بخش تدارکات وزارت کشور فعالیت داشته اند نیز باید از کار برکنار شده و افراد جدیدی از طریق رقابت آزاد در این بخش استخدام شوند.

در همین حال، دادستانی کل افغانستان اعلام کرده است که بررسی ها در باره چگونگی ارتکاب این افراد به فساد اداری آغاز شده است.

«مجتبی پتنگ» معاون پیشین محافظت عمومی وزارت کشور افغانستان که همراه با دو معاون دیگر ممنوع الخروج شده اند گفت: آماده است تا در دادستانی حاضر شده و به این اتهامات پاسخ دهد.

مجتبی پتنگ افغانستان اعلام کرد: تنها دو ماه به عنوان معاون محافظت عمومی وزارت کشور فعالیت داشته است.

«جمیل جنبش» و «جمال ناصر صدیقی» معاونان پیشین محافظت عمومی وزارت کشور افغانستان نیز ممنوع الخروج شده اند ـ افرادی که در زمان مسئولیت آنها، هزاران قبضه سلاح و دیگر ادوات نظامی جمع آوری شده بود و گفته می شود که اکنون همه آنها مفقود شده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала