دستگیری یک تبعه عربستانی در ایران به اتهام قاچاق ارز

© Fotolia / Nomad_Soulدستگیری یک تبعه عربستانی در ایران به اتهام قاچاق ارز
دستگیری یک تبعه عربستانی در ایران به اتهام قاچاق ارز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی از دستگیری یک تبعه عربستان سعودی در فرودگاه مشهد به اتهام قاچاق ارز خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حمیدرضا کریم مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی در توضیح این پرونده گفت: بنا بر گزارشات واصله از سوی گمرک مشهد یک تبعه کشور عربستان سعودی که قصد خروج 44700 دلار آمریکایی به ارزش بیش از یک میلیارد و 362 میلیون ریال را از طریق فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد داشت دستگیر و تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

وی ادامه داد: شخص مزبور قصد خروج این مقدار ارز را داشت که با تذکر ماموران بازرسی فرودگاه مواجه شد. نامبرده به عناوین مختلف قصد دور زدن ماموران و بازرسان را داشت و چندین بار علی رغم تذکرات جدی ماموران و با علم و آگاهی کامل از غیرقانونی بودن خروج این مقدار ارز از ایران متاسفانه اصرار در خروج داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی ادامه داد: وی در پاسخ به سوال ماموران در خصوص ارائه اسناد مثبته تنها اظهار می دارد که این ارز را از صرافی مجاز خریداری کرده و اتهام را قبول ندارم و وجه متعلق به شخص خودم بوده و تمایل دارم ارز را اینگونه خارج کنم که نهایتا با حضور مجدد وی در سالن تشریفات توسط ماموران بازرسی دستگیر و پرونده اتهامی وی برای رسیدگی به سازمان  تعزیرات حکومتی ایران ارسال شد.

کریم ادامه داد: بر اساس قوانین ایران خروج ارز بیش از 5000 دلار منوط به ارائه اظهارنامه ارزی یا سند بانکی مبین پرداخت وجه به صورت اسکناس از محل حساب ارزی یا فروش ارز توسط بانک بوده، مضاف بر اینکه خرید ارز از صرافی مجاز، مجوز خروج ارز بیش از میزان تعیین شده نمی باشد؛ اذا شعبه هشتم تعزیرات حکومتی مشهد ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز این فرد را به اتهام قاچاق ارز علاوه بر ضبط ارز به نفع دولت به پرداخت بیش از 2 میلیارد و 75 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد که نامبرده به علت عجز از تودیع وثیقه هم اکنون در زندان بسر می برد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала