هکر روس عنوان «چهره سال» را گرفت

© Sputnik / Alexandr KryazhevСтраница сайта Twitter в окне браузера компьютера
Страница сайта Twitter в окне браузера компьютера - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الکساندر الباکیان در فضای مجازی به عنوان موسس سایت برای دانلود مقالات به صورت پولی معروف است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع خبری، الکساندر الباکیان بنیانگذا سایت برای دانلود مقالات علمی به صورت اینترنتی در فهرست افراد تاثیر گذار در عرصه علم و سیاست گذاری علم در سال 2016 قرار گرفت. مجله ناتور یکی از مجلات معتبر علمی این فهرست را آماده کرده است.

الکساندر الباکیان در فضای مجازی به عنوان موسس سایت برای دانلود مقالات به صورت پولی معروف است. اینسایت امکان دانلود انتشارات به صورت رایگان از مجلات را فراهم می کند، اما شرط دانلود مقاله خرید اشتراک بسته به توانایی مالی دانشجویان و متخصصین فعال در حوزه های علمی است.

به این ترتیب، پروژه الکساندر حجم وسیعی از اطلاعات علمی را در اختیار هزاران نفر قرار می دهد. برخی دانشمندان جوان روس و کشورهای آسیای مرکزی اعتراف کرده اند که نتانسته اند مقالات خود را بدون استفاده از این سایت بنویسند.

اگر کار علمی توسط دولت یا بنیاد دولتی تامین مالی شود آنوقت دسترسی پولی به نتایج تحقیقاتی که قبلا از بودجه دولت بهای آن پرداخت شده منطقی نیست. این مساله مانع از تبادل اطلاعات می شود و به همه صدمه می زند. کاما تا زمانی که جامعه علمی علیرغم همه تلاش ها نتواند با لابی انتشارات مبارزه کند، کاری انجام نخواهد شد. گرانت های Elsevier, Taylor & Francis, Springer и Wiley به بهای 2000 تا 35000 دلار برای یک مجله هستند. الکساندر الباکیان می خواهد سایت رایگان برای انتشارات علمی طراحی کند. این کار در امریکا انجام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала