ریاست جمهوری اوباما یادآور چیست؟

© AFP 2023 / Jim Watsonبه نظر اوباما ، آمریکا در سالهای ریاست جمهوری وی قوی تر شده است
به نظر اوباما ، آمریکا در سالهای ریاست جمهوری وی قوی تر شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به زودی مقام خود را ترک می کند و زمان آن فرارسیده که نتایج کارش را بررسی کرد. همانطور که به نظر می رسد مقامات آمریکایی موفقیت هایی را در بازار کار بدست نیاورده اند، در واقع همه چیز آنقدر که در دید اول خوب به نظر می رسد، نیست.

اوباما دو دوره در مقام ریاست جمهوری فعالیت کرده است. طی این دوره ما شاهد محرک های مالی گسترده ای بودیم که در واقع باید اوضاع را در بازار کار بهتر می کرد. اما در واقعیت ما تغییراتی را در این بازار دیدیم. اگر قبلا کارگران وضعیت خودشان را کما بیش ثابت حس می کردند و دفاع اجتماعی داشتند ، اکنون از تمامی مزایای کم استفاده می کنند و عملا به هیچ وجه دفاع نمی شوند، بویژه اگر آنها را با پیشینیان خود مقایسه کنیم.
تمامی اینها توضیح می دهد که چرا علی رغم سطح مالی بیکاران در ۴.۵ درصد ما عملا رشد حقوق را ندیدیم ، و رشد درآمد های واقعی مردم در کمترین سطح از سال ۲۰۱۴ است.

Dieses Haus in Washington wird Barack Obama Medienberichten zufolge mieten - اسپوتنیک ایران
نه اتاق، هفت حمام. منزل آینده اوباما چگونه خواهد بود ؟ (+ عکس)
گزارش دو اقتصاد دان از هاروارد و پریستون: لورنس کاتس و آلانا کریوگر توجه همه را به خود جلب کرد. آنها معتقدند که در دوره ۲۰۰۵ الی ۲۰۱۵ ، سهم کارگرانی که در کارهای باصطلاح جایگزین مشغولند از ۱۰.۷ تا ۱۵.۸ درصد رشد داشته است.
به عبارت دیگر این افراد توانستند کار جایگزینی بیابند یعنی در آژانس هایی برای فراخوان کارگران، کارهایی براساس قرارداد، یا شغل آزاد و مستقل مشغول شوند. تمامی این گزینه ها نشان می دهد که افراد، حقوق ثابت و یا مزایای شغلی ندارند.
همچنین خاطر نشان می کنیم که آلان کریوگر، یکی از محققین این گزارش تا سال ۲۰۱۳ اقتصاد دان برجسته کاخ سفید بود و سمت ریاست شورای مشاورین اقتصادی اوباما را برعهده داشت.
این فرد ضمن انجام تحقیقات ویژه ی خود گفت: « ما معتقدیم که ۹۴ درصد از فرصت های شغلی در ده سال اخیر تحت عنوان باصطلاح فرصت کاری جایگزین مطرح شده اند. بیش از ۶۰ درصد ، کارمندان غیر رسمی و کارمندان قراردادی بوده اند.
تمامی استدلال های برشمرده شده برای خود اوباما هیچ نقشی ندارد. او مطمئن است که کارش در بازار کار مثبت بوده است.
در یکی از کنفرانس های اخیر او یک بار دیگر بیان داشت که از زمان امضای «اوباماکر» درآمریکا ۱۵ میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала