کشف اسرار باستانی ترین مومیایی

© REUTERS / Mohamed Abd El Ghanyکشف راز مومیایی 2200 ساله در اسرائیل
کشف راز مومیایی 2200 ساله در اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسرار مومیایی های سرخپوستان « چینچورو» کشف شد.

متخصصان ژنتیک اسرار قدیمی ترین مومیایی جهان را کشف کردند. متخصصان ژنتیک از موزه ملی تاریخ طبیعی شیلی به رمز گشایی « دی. ان. ای» چند مومیایی باستانی نایل آمدند که توسط سرخپوستان « چینچورو» انجام شده بود.

کشف راز مومیایی 2200 ساله در اسرائیل - اسپوتنیک ایران
مومیایی یخ زده پس از 5000 سال شروع به صحبت کرد! (ویدئو)
به گزارش Phys.org، دانشمندان تصمیم گرفتند اسرار مومیایی ها را کشف کنند و به سر و راز مومیایی در داخل بدن پی ببرند و بفهمند اشخاصی که باقیمانده مومیایی آنها پیدا شده است چه شکلی بودند و ساختار « دی. ان. ای» آنها را مورد مطالعه قرار بدهند و با کمک « توموگراف کامپیوتری» عکس های جمجمه و استخوان آنها را دریافت کنند.
پژوهشگران 15 کودک و نوزاد مومیایی شده از کلکسیون موزه را مورد تحقیق قرار دادند. هر یک از آنها به هزار لایه مجازی به ضخامت یک میلیمتر در زمان اسکن تقسیم شدند. به گفته دانشمندان، این لایه ها بعدا با کمک کامپیوتر به یکدیگر متصل خواهند شد.
اطلاعات مربوط به آنالیز « دی. ان.ای» به متخصصان کمک خواهد کرد به اسرار سرخپوستان « چینچورو» پی ببرند و بفهمند، چرا آنها نزدیکان خود را مومیایی می کردند و « وارثان» کنونی آنها چه کسانی هستند.
شایان ذکر است که در سال 2014 میلادی شدیدترین زمین لرزه به قدرت 8,2 درجه ریشتر در شمال شیلی رخ داد که باعث شد مومیایی های ماقبل عصر کلمبو آشکار شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала