گزارش و تحلیل

خواننده کر کلیسا

© Photo / VK account of Boris Burjachenkoبوریس بوریاچِنکو، مربی کر گروه ساز و آواز « الکساندروف» مسکو
بوریس بوریاچِنکو، مربی کر گروه ساز و آواز « الکساندروف» مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بوریا، خواننده کر کلیسا یکی از مسافران هواپیما بود.

بوریس بوریاچِنکو 24 ساله یکی از مسافرانی بود که در سانحه هوایی بر فراز دریای سیاه جان خود را از دست داد. او مربی کر گروه ساز و آواز  « آلکساندروف»  و خواننده کر کلیسایی  صومعه پطروف در مسکو بود.

آلکسی لوبیموف خواننده کر کلیسایی  صومعه پطروف مسکو  در مصاحبه با روزنامه  « ایزوستیا» چاپ روسیه در این خصوص گفت: « بوریس  چندی پیش کنسرواتور مسکو را به پایان رساند و  تحصیلات عالی او در رشته  موسیقی بود.  اما قبل از فارغ التحصیلی با  ما همکاری می کرد. چهار سال پیش  مرا از  کلیسای  گورستان « واگانکوف» به این کلیسا منتقل کردند.  بوریس در آن زمان در کر کلیسا آواز می خواند».

او تعریف کرد که خوانندگانی از  دیگر گروه های ساز و آواز و تئاترها  در کر کلیسا  هنرنمایی می کنند. آنها می توانند  در تئاتر و کر کلیسا  کار کنند.  مهم داشتن وقت و تمایل  به خوانندگی در کر  است. وقت آزاد  بوریس بوریاچِنکو که به تازگی از کنسرواتور مسکو فارغ التحصیل شده بود و در  گروه مشهور ساز و آواز  « الکساندروف» کار می کرد، خیلی کم بود ولی او روزهای  تعطیل آخر هفته در کر کلیسا هنرنمایی می کرد.

او از عهده تقریبا تمام  ترانه های  سنتی کلیسایی  آهنگسازان  قرون 20-19 برمی آمد.  او می توانست قطعات «تِنور و باریتون» را اجرا کند.  حتی در قالب  یک اجرا می توانست  صدایش را  تغییر بدهد. رهبر هنری او اعتراف کرد و گفت: « بوریس  به شکل خاصی « یگانه» بود و جایگزینی برای او پیدا نخواهد شد».

یولیا ایساکووا  استاد کالج موسیقی  مسکو  که  بوریس از شش تا 19 سالگی در آنجا  تحصیل کرد  در مصاحبه با روزنامه « ایزوستیا»  اعتراف کرد که هنوز  نمی تواند وقوع این حادثه را باور کند: « او جوانی بود که با احترام گذاشتن و نزاکت  آشنا بود، او با طنز  مودبانه آشنا بود،  او با درد و غم آشنا بود  و از خیالپردازی  دور بود. او خیلی راحت دوست می شد و با مردم معاشرت می کرد.  برای پدر و مادر خود احترام زیادی قائل بود.  در باره دوست دخترش — ژنیا-  با لطافت و ملایمت باورنکردنی حرف می زد».

شش خواننده  کر  کلیسایی در بین  کشته شدگان هواپیمای « توپولوف — 154»  بودند که دچار سانحه هوایی شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала