استان یزد در ارائه خدمات به مهاجران خارجی پیشرو است

© Fotolia / Andreas Schindlمعلم لهستانی سر کلاس فیزیک مسئله وقیحانه ای در مورد مهاجران مطرح کرد
معلم لهستانی سر کلاس فیزیک مسئله وقیحانه ای در مورد مهاجران مطرح کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: خدمات ایران به پناهندگان و مهاجران خارجی در هیچ جای دنیا مشاهده نمی‌شود.

به گزارش  اسپوتنیک به نقل از ایرنا- احمد محمدی‌ فر در سفر به استان یزد گفت: درخواست ما از مهاجران احترام به قانون و مقید به اجرای قانون است و همانطور که از ایرانیان انتظار رعایت قانون می باشد از مهاجران هم همین درخواست را داریم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در خصوص خدمات آموزشی ایران به مهاجران خارجی افزود: از نظر آموزشی هیچ تفاوتی بین آموزش فرزندان ایرانیان و فرزندان اتباع غیرایرانی نیست و اکنون هیچ مانعی برای ادامۀ تحصیل این افراد وجود ندارد.

محمدی‌فر افزود: در راستای اجرایی شدن فرمایش مقام معظم رهبری از سال گذشته تاکنون بیش از 80 هزار نفر اتباع غیرمجاز تحت آموزش قرار گرفتند و ثبت‌نام همۀ متقاضیان در مدارس ایران انجام شده است.

وی تعداد دانش‌آموزان مهاجر در ایران را 420 هزار نفر عنوان و تعداد دانشجویان و فارغ‌تحصیلان را به ترتیب 17 هزار و 30 هزار نفر برشمرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور بیمۀ سلامت برای مهاجران خارجی را از مهمترین خدمات بهداشتی ایران به اتباع خارجی دانست.

محمدی فر گفت: بیمۀ سلامت مهاجران مشابه بیمۀ ایرانیان است و همۀ افراد آسیب‌پذیر تحت پوشش بیمۀ رایگان قرار گرفته‌اند و آنها خواهند توانست با همان هزینه‌ای که ایرانیان می‌دهند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: خدمات پیشگیرانه در حوزۀ بهداشت، واکسیناسیون و مراقبت‌های مادران باردار هم به صورت کامل شامل همۀ اتباع می‌شود و در حوزۀ وزرات بهداشت است.

این مسئول اظهار داشت: تلاش کشور این است که بتوانیم به‌ویژه در حوزه‌های سلامت و بهداشت از وضعیت فعلی که وضعیت قابل قبولی است ارتقا یابیم و استانداردهای مراقبتی، بهداشتی و درمانی را افزایش دهیم.

محمدی‌فر گفت: ایران تلاش کرده‌ شرایط این افراد را درک کند که البته این نگاه انسان‌دوستانه است و همچنان، ملاک اصلی ما قانون است.

وی در خصوص اقدامات و برنامه‌های تشویقی دولت برای بازگشت داوطلبانه مهاجران به کشور خود بیان کرد: سال‌هاست در این خصوص برنامه‌ریزی می‌شود و در کنوانسیون اجلاس چهار جانبه‌ راه‌حل‌هایی تعریف شده است که بخشی ایجاد شرایط لازم برای زندگی و بخشی بازگشت داوطلبانه است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور افزود: دولت افغانستان در این رابطه طرح‌های تشویقی از جمله دادن زمین و امکانات ساخت به اتباعی که به کشورشان برمی‌گردد دارد و سازمان ملل نیز از مهاجرانی که به کشورشان بازمی‌گردد حمایت‌هایی مالی می‌کند.

محمدی‌فر گفت: وزارت کشور نیز حمایت‌هایی از نظر حرفه‌آموزی و سوادآموزی به‌ویژه برای مهاجران تحصیل‌کرده و متخصص دارد که این راه‌حل‌های راهبردی در چارچوب برنامه‌های سازمان ملل و توافق‌هایی که بین دولت ایران، سازمان ملل و کشور افغانستان شده است، در حال ادامه است.

وی گفت: استان یزد در ارائۀ خدمات پیشگیری، مراقبت‌های درمانی، بهداشتی و آموزشی به مهاجران خارجی پیشرو است.

محمدی‌فر خاطرنشان کرد: به جز پایگاه ابن‌سینا، وجود دو پایگاه سلامت برای ارائه خدمات به مهاجران خارجی ساکن در شهر یزد احساس می‌شود که وزارت کشور برای تأمین اعتبار ساخت این پایگاه‌ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یزد قول مساعدت می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала