واکنش ترامپ نسبت به قطعنامه شورای امنیت علیه اسرائیل

© REUTERS / Carlo Allegri/File Photoواکنش ترامپ نسبت به قطعنامه شورای امنیت علیه اسراییل
واکنش ترامپ نسبت به قطعنامه شورای امنیت علیه اسراییل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در واکنش به قطنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر محکومیت فعالیت شهرک سازی اسرائیل در اراضی اشغال شده، اعلام کرد که پس از آغاز دوره ریاست جمهوری اش نمی گذارد بی احترامی به اسراییل ادامه یابد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته گذشته قطعنامه ای را به تصویب رساند که در آن فعالیت شهرک سازی اسراییل به عنوان نقض قوانین بین المللی و مانعی برای اجرای راه حل دو دولتی مورد نکوهش قرار گرفته و از اسراییل خواسته شده شهرک سازی ها در کرانه باختری و شرق بیت المقدس را سریعا متوقف کند.
آمریکا این بار قطعنامه ضد اسراییلی را وتو نکرده و به آن رای ممتنع داد.
به گزارش "اسپوتنیک"، ترامپ در توییتی علیه اقدام دولت باراک اوباما در عدم وتوی قطعنامه شورای امنیت نوشت: "نمی‌ توانیم اجازه دهیم که این بی‌احترامی و رفتار تحقیرآمیز با اسرائیل ادامه یابد. آن‌ها همواره دوست قدرتمندی در ایالات متحده داشته اند اما الان اینطور نیست".
این در حالی است که هم ترامپ و هم شماری از اعضای دولت وی به توافق هسته ‌ای با ایران نقد و انتقاد دارند و بعضا خواهان بازبینی آن و سخت‌گیری بیشتر نسبت به جمهوری اسلامی و تلاش برای تغییر مواضع منطقه‌ای آن از جمله در قبال اسرائیل هستند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала